همشهری آنلاین: معاون امور تالاب‌های سازمان محیط زیست، از افزایش ۶۰ سانتی‌متری سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به کم‌ترین سطح آن خبر داد.

افزایش۶۰ سانتی سطح آب دریاچه ارومیه

به گزارش مهر، مسعود باقرزاده کریمی گفت: در حال حاضر ارتفاع آب در دریاچه ارومیه معادل ۱۲۷۰.۷۰ متر است در حالی که در پایین‌ترین سطح در شهریور ۹۳ ارتفاع آب دریاچه معادل ۱۲۷۰.۱۰ متر یعنی ۶۰ سانتی‌متر کم‌تر از حال حاضر بوده است.

به گفته وی، تراز سطح آب دریاچه ارومیه در حال حاضر نسبت به دوره مشابه سال قبل تغییر چندانی ندارد و تقریبا در همان سطح است.

کریمی اظهار داشت: با بارش‌هاي بهاره سال جاری حجم آب موجود در درياچه اروميه به ۱۳ ميليارد و ۲۲۰ میلیون مترمكعب رسیده است. حجم آب موجود در این درياچه در زمان مشابه سال آبي گذشته ۱۳ ميليارد و ۱۶ میلیون مترمكعب بوده است.

معاون امور تالاب‌های دفتر زیستگاه‌های سازمان محیط زیست تصریح کرد: وسعت درياچه اروميه نیز هم اکنون در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته ۷.۵۰ كيلومتر مربع افزايش یافته است.

وی در خصوص اقداماتی که قرار بود در سال جاری در خصوص میان گذر دریاچه ارومیه انجام شود، یادآور شد: بررسی اثرات و تبعات زیست محیطی این میان‌گذر آغاز شده است.

کریمی تأکید کرد: البته اعتباراتی که از ناحیه ستاد احیا دریاچه ارومیه در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد محدود است و سازمان از محل اعتبارات خود بررسی تبعات زیست محیطی میان‌گذر دریاچه ارومیه و راهکارهای آن را در اولویت قرار داده است.

کد خبر 293927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha