«آیین‌نامه اجرایی شورایاری‌ها توسط شورای‌عالی استان‌ها تدوین شده اما در وزارت کشور مسکوت مانده است»؛ این مطلب را رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت و تأکید کرد که تدوین این آیین‌نامه انتخابات شورایاری‌ها را نیز شامل می‌شود.

مهدی چمران

مهدي چمران البته با بيان اينكه قانون انتخابات شوراياري‌ها در حال حاضر هم وجود دارد، افزود: «وزارت كشور موظف است طرح اصلاح قانون شوراياري‌ها را به دولت بدهد، در ماده‌71 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي و انتخاب شهرداران، وظايف شوراها، شركت‌هاي تعاوني و معتمدين محل و... شمرده شده كه منظور از معتمدين محل همان شوراياري‌ها هستند.» به‌گفته وي وزارت كشور با شوراي‌عالي استان‌ها موظف به تدوين آيين‌نامه اجرايي شوراياري‌ها هستند تا براي تأييد به دولت و تصويب به مجلس ارائه شود. به‌نظر چمران براي رفع اما و اگرهاي انتخاباتي و نظارت بر عملكرد شوراياران بايد آيين‌نامه اجرايي شوراياران اصلاح و تصويب شود.

  • طرح شرط سن براي ورود به شوراي شهر

رئيس شوراي شهر تهران همچنين در گفت‌وگو با شهر نوشت از طرح ديگري خبر داد كه براساس آن براي عضويت در شوراي شهر محدوديت سني حداكثر 75سال درنظر گرفته مي‌شود. اينطور كه چمران گفت طبق بحث‌هايي كه در مجلس داشته‌اند يك‌حداكثر سني را براي حضور در شوراي شهر تعيين كرده‌اند كه بر اين اساس حدود 75سال است. وي اضافه كرد: «اما عده‌اي هم بر اين اعتقاد بودند كه حضور در شوراي شهر بستگي به توان افراد دارد و آدم 50ساله هم ممكن است جان نداشته باشد كار كند و بعضي باشند مانند دكتر بسكي كه در سن 90سالگي سنگين‌ترين ورزش‌ها را هم انجام مي‌دهند و سالم هستند اما درنهايت اين پيشنهاد مطرح شده است.»

رئيس شورا در ادامه به نتيجه پيگيري پخش مستقيم جلسات شوراي اسلامي شهر تهران از راديو مانند آنچه درخصوص مجلس شوراي اسلامي اتفاق مي‌افتد، پرداخت. به گفته وي، چندين بار در اين خصوص نامه‌نگاري با نهادهاي مسئول صورت گرفته ولي اعلام شده چون شوراي شهر يك پارلمان محلي است و سراسري نيست، نمي‌توان جلسات آن‌را از راديو پوشش داد.

کد خبر 294020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha