همشهری آنلاین: مدیرکل شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی ۵۸ مزرعه پرورش ماهی در این استان به دلیل ویروس وی.اچ.اس خبر داد که در پی آن هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به مزرعه‌داران وارد شد. وی گفت ۲۲ استان به این ویروس آلوده هستند.

تلفات ماهی

سیدغلام‌ عباس موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: طی سال گذشته ۵۸ مزرعه پرورش ماهی این استان به‌علت بیماری وی.اچ.اس تعطیل شدند.

وی با اشاره به اینکه تولید ماهی استان ۴۰۰۰ تن کاهش یافته است، اظهار کرد: برنامه شیلات استان برای سال جاری تولید ۱۵ هزار تن بود اما به‌علت تعطیلی این تعداد مرزعه تولید امسال به ۱۱هزار تن کاهش یافته است.

خسارت بیش از ۸.۵ میلیارد تومانی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه وبویراحمد

مدیر کل شیلات کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در پی شیوع این بیماری ویروسی در مزارع پرورش ماهی حداقل هشت میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان به مزارع پرورش ماهی این استان خسارت وارد شده است.

موسوی نژاد تصریح کرد: ۱۹۵مزرعه پرورش ماهی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۵۸ مزرعه از سال گذشته تاکنون به‌علت بیماری ویروسی به نام وی.اچ.اس تعطیل شده‌اند.

  • مزارع پرورش ماهی ۲۲ استان کشور به ویروس وی.اچ.اس مبتلا هستند

وی با بیان اینکه ساخت و ساز کانال‌های مزارع از راه‌های انتقال این ویروس نیست، عنوان کرد: پرندگان مهاجر، عبور و مرور کارگران مزارع، خودروهای حمل ماهی، ظروف آلوده و منبع آب منشعب از سایر مزارع از مهمترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

مدیرکل شیلات کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این ویروس از کشورهای اروپایی به کشور ما و استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شده است به‌طوری‌که هم اکنون ۲۲ استان کشور با این مشکل مواجهند.

کد خبر 294073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha