دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

۲ جوان که در جست و جوی گنج بودند، ۷‌ ماه پس از شروع حفاری در کوهستان‌های استان کردستان دچار حادثه‌ای مرگباری شدند.

حوادث

مهرماه 93دو جوان 23و 25ساله كه مدت‌ها با هم دوست بودند يك نقشه گنج به‌دست آوردند و از همان موقع تصميم گرفتند جست‌وجو براي پيدا كردن گنج را شروع كنند. آنها كه براي يكشبه پولدار شدن عزمشان را جزم كرده بودند با همراه داشتن تجهيزات لازم به سمت منطقه مورد نظر در 45كيلومتري محور مريوان به سقز حركت كردند. هر دو جوان شروع كردند به حفر تونل زيرزميني و كارشان اين شده بود كه هرازگاهي از خانه‌‌شان راهي كوهستان شوند و حفاري كنند.

7‌ماه گذشت و آنها يك تونل عمودي به عمق حدود 14متر حفر كرده اما هنوز به گنجي نرسيده بودند. طبق نقشه اين‌بار بايد به‌صورت افقي زمين را مي‌كندند. آنها عصر شنبه وقتي هوا رو به تاريكي مي‌رفت دست از كار كشيدند و به خانه هايشان بازگشتند و روز بعد يعني يكشنبه (13ارديبهشت) پس از طلوع آفتاب راهي منطقه شدند و به حفاري خود طبق نقشه ادامه دادند اما آن روز حادثه تلخي رخ داد. يكي از آن 2 جوان داخل تونل زيرزميني مشغول حفاري بود كه ناگهان كوه ريزش كرد و او زير آوار گرفتار شد.

ديگري اما چون بيرون از تونل بود آسيب سطحي ديده و فقط سنگ و خاك روي پاهايش ريخته بود. براي همين به سرعت با نيروهاي امدادي تماس گرفت و درخواست كمك كرد تا دوستش را از خطر نجات دهد. دقايقي بعد از اين تماس تيمي از آتش‌نشانان مريوان و امدادگران هلال احمر اين شهرستان راهي منطقه مورد نظر شدند و از ساعت7:10 صبح عمليات جست و جو و آوار برداري را براي نجات جوان 23ساله‌اي كه زير خاك گرفتار شده بود شروع كردند. تلاش امدادگران ساعت20:25 پس از 13ساعت نتيجه داد و آنها موفق شدند جوان 23ساله را از زير آوار بيرون بكشند اما او جانش را از دست داده بود. براي همين جسدش به پزشكي قانوني منتقل شد و دوست وي كه در اين حادثه مصدوم شده بود به‌صورت سرپايي درمان شد.

کد خبر 294096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha