دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

مراسم نکوداشت عباس شیبانی، عضو شورای شهر تهران در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

 شیبانی

در اين مراسم از سرديس دكتر عباس شيباني هم رونمايي شد. اين مراسم با پخش نماهنگي از زندگي اين عضو قديمي شوراي شهر شروع شد كه در آن بخشي از خاطرات انقلاب از زبان وي براي حضار تعريف شد. سرلشكر فيروزآبادي، حجت‌الاسلام دعايي و جمعي از اعضاي شورا از مهمانان ويژه اين مراسم بودند. محمدباقر قاليباف شهردار تهران نيز در اين مراسم به نحوه آشنايي خود با شيباني اشاره كرد و گفت: وقتي به زندگي اين چهره بزرگ طي 3دهه خدمت‌رساني‌اش نگاه مي‌كنيم، يك روحيه انقلابي در وي مي‌بينيم كه طي 60سال مبارزه هيچ وقت از مسير حق، قرآن و اهل‌بيت(ع) خارج نشد.

به گفته قاليباف، شيباني جزو هيچ‌يك از گروه‌هاي غيراسلامي در جريان فعاليت‌هاي پيروزي انقلاب نبود و اين باعث شد هيچگاه از مسير قاطع خود منصرف نشود. اينطور كه قاليباف عنوان كرد، در زندگي شيباني نقطه عطف‌هاي خاصي در مسير استكبارستيزي و استعمارستيزي وجود دارد كه همه اين نكات توأم با دوران جواني وي شد. وي به 17سال زنداني شدن شيباني اشاره كرد و گفت: اين چهره اثرگذار انقلاب زندگي بسيار ساده، سالم و به دور از قدرت و ثروت دارد كه فقط از مردان بزرگي مثل شيباني برمي‌آيد. بنابراين زندگي فردي مثل ايشان مي‌تواند الگوي جوانان و همه مديران در همه سطوح باشد.

در ادامه اين مراسم مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز به نيم قرن مبارزات مذهبي و سياسي شيباني اشاره كرد و گفت:‌ اين مبارزان الگويي براي همه ما هستند. وي همچنين به ذكر خاطراتي از شيباني پرداخت كه از آن جمله آشنايي اين دو با هم در مراسم شب‌هاي جمعه مسجد هدايت پاي درس‌هاي مرحوم طالقاني بود.

 

کد خبر 294118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha