رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش روز یکشنبه همشهری درخصوص مشکلات اهالی محله خلیج‌فارس منطقه ۱۸تهران و خط راه‌آهن موجود در این منطقه مسکونی اعلام کرد که مجلس وعده دولت قبل را تا تحقق نتیجه نهایی پیگیری می‌کند.

سيدمهدي هاشمي كه مدت‌هاست موضوع به زير زمين رفتن خط آهن تهران- تبريز را دنبال مي‌كند روز گذشته به خبرنگار همشهري گفت: «از اينكه خط آهن چنين مشكلاتي را به‌وجود آورده واقعا متاثرم. تغييرات و جابه‌جايي مسئولان مديريتي و اجرايي دولتي حالا باعث عدم‌پاسخگويي نهادهاي مسئول به مردم و مجلس شده است.»

وي به جلسات مختلفي كه با حضور مسئولان شركت راه‌آهن برگزار شده، اشاره كرد و گفت كه در اين جلسات تأكيد شده تا راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازي هرچه سريع‌تر موضوع را حل كنند. به گفته وي در جلسه اواخر سال گذشته مسئولان راه‌آهن قول دادند كه مشكلات را هرچه سريع‌تر حل مي‌‌كنند ولي در عين حال اكنون معتقدند كه بخشي از زيرزميني‌شدن خطوط ريلي منطقه 18جزو تعهداتشان نيست. اين در حالي است كه وزير راه و شهرسازي دولت دهم به مردم وعده داده بود خطوط ريلي مناطق 17و 18تا بزرگراه آزادگان يعني بعد از محله خليج‌فارس به زير زمين مي‌رود.

هاشمي، نماينده مردم تهران در ادامه صحبت‌هايش گفت: «‌متأسفانه يكي از مشكلات به‌عدم‌مستند‌سازي برمي‌گردد؛ همين باعث شده تا موضوع به زير زمين رفتن خطوط ريلي در اين بخش همچنان باقي‌مانده و مشكلات اين نقطه در جنوب غرب پايتخت تشديد شود.»

طي 2 روز گذشته بارها اهالي محله خليج‌فارس در تماس با روزنامه همشهري، به برخورد نامناسب كاركنان شركت راه‌آهن اشاره كرده و از پاسخگو نبودن آنها نسبت به وضعيت پروژه گلايه كردند. سيدمهدي هاشمي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز در واكنش به اين امر خبر داد كه به‌زودي مسئولان راه‌آهن براي پاسخگويي به مجلس احضار خواهند شد. وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه چرا عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي جواب نامه محمدرضا باهنر، نماينده مردم تهران در رابطه با تعيين تكليف مسئله را نمي‌دهد گفت: «متأسفانه نامه‌هاي بي‌جواب زياد داريم كه اين مي‌تواند مشكل جدي براي برخي مسئولين را به‌دنبال داشته باشد.»

سيدمهدي هاشمي درباره اينكه مردم از هدر رفتن هزينه براي زدن پايه‌هاي بتني و سپس خارج كردن ميلگردها و پوشانده شدن آنها با خاك ناراحتند نيز گفت كه اين مسئله را دنبال خواهيم كرد.

گفتني است مسئله زيرگذر شدن خط‌آهن منطقه 17و 18تهران در دولت پيشين به‌طور جدي مطرح شد و سرانجام بخشي از آن در روزهاي پاياني كار دولت دهم به‌طور ضرب‌الاجلي در منطقه 17به بهره‌برداري رسيد. مابقي كار نيز به دولت جديد سپرده شد اما حالا حدود يك‌كيلومتر از اين پروژه بعد از پل كن همچنان روي زمين است و براي مردم محل مشكلات آلودگي و امنيتي به‌وجود آورده است.

کد خبر 294143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha