مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آکواریوم متفاوتی عرضه شده که با کمک یک گیاه به تمیز کردن و پاکسازی فضای داخل آکواریوم می‌پردازد.

آکواریومی که با یک گیاه تمیز می‌شود

به گزارش مهر، داشتن یک آکواریوم هر چند کوچک در منزل می‌تواند آرزوی افراد زیادی باشد اما از سوی دیگر، تمیز کردن آکواریوم و رسیدگی همیشه به آن می‌تواند تبدیل به مانعی برای خرید آکواریوم و محقق شدن این رویا باشد.

اما اکنون شرکت Aqua Design Innovations با طراحی و معرفی آکواریوم متفاوتی با نام EcoQube C می‌تواند آرزوی افرادی که تمایل به داشتن آکواریوم دارند را محقق کند. این آکواریوم به تمیز کردن یا رسیدگی همیشگی نیازی ندارد. از نظر ظاهری کاملا شبیه به سایر آکواریوم‌ها بوده و تفاوت شگرفی با آنها ندارد اما بی‌نیاز بودن این آکواریوم برای تمیز کردن را می‌توان به دلیل Aquaponic (هم زیستی بین ماهی و گیاه) دانست که باعث می‌شود آب و فضای داخلی آن تمیز بماند.

با کمک این سیستم از فضولات ماهی برای رشد گیاهانی استفاده می‌شود که در سطح آب زندگی می‌کنند. شاید در نگاه اول، وجود این گیاهان در سطح آب کمی غیرعادی باشد اما حضور گیاهان باعث چنین چرخه‌ای می‌شود.

فضولات ماهی‌ها و آب‌های کثیف به سمت بالا پمپاژ شده و با عبور از فیلتری متشکل از گیاهان در حال رشد، نیترات و آمونیاک جذب شده و دوباره آب به شکلی کاملا تمیز به آکواریوم برمی‌گردد. تکرار این چرخه می‌تواند به تمیز نگه‌داشتن همیشگی آب کمک کند. این آکواریوم با ظرفیتی در حدود ۱.۵ گالن برابر با ۵.۶ لیتر و ابعاد ۱۹.۸ سانتی‌متری تولید می‌شود.

کد خبر 294150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha