سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

به‌زودی و با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، صادرات مس کاتدی شرکت ملی صنایع مس ایران از طریق رینگ صادراتی بورس کالای ایران آغاز می‌شود.

حسین پناهیان

حسين پناهيان مديرعامل اين بورس با اعلام اين خبر، گفت: عرضه مس كاتدي در رينگ صادراتي بورس كالا هم در تالار تهران و هم در تالار كيش انجام مي‌شود و شرايط هر دو تالار براي عرضه‌كننده و مشتريان يكسان است. مديرعامل بورس كالاي ايران گفت: در پي حمايت رئيس هيأت‌مديره ايميدرو و با توجه به مذاكرات صورت گرفته بين شركت ملي مس و بورس كالا، عرضه مس كاتدي در رينگ صادراتي بورس كالا به‌زودي مطابق با دستورالعمل اجرايي رينگ صادراتي بورس كالاي ايران آغاز مي‌شود و خريداران مي‌توانند از طريق كارگزاران و پس از طي مراحل قانوني در بورس كالا، اقدام به خريد كنند.

وي سپس با بيان اينكه فلز مس، نبض توسعه اقتصادي دنياست و بسياري از صنايع بزرگ در دنيا مانند كابل و برق، صنايع لوازم خانگي، مخابرات و... نيازمند مس هستند، گفت: براساس برنامه‌هاي سازمان گسترش و نوسازي معادن و صنايع معدني در چشم‌انداز 1404، تكميل زنجيره اكتشاف تا فرآوري مواد معدني به‌ويژه مس مورد توجه قرار گرفته و بورس كالاي ايران مي‌تواند در تكميل اين زنجيره ارزش در بخش فروش و بازاريابي و تأمين نياز نهايي مصرف‌كنندگان، با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود نقش بسزايي را ايفا كند. وي در ادامه با اشاره به اينكه مس يكي از اقلام عمده در صادرات غيرنفتي ايران به شمار مي‌رود گفت:

بايد به اين نكته توجه كنيم كه ايران يكي از كشورهاي برخوردار از كمربندهاي فعال معدني مس در دنيا بوده و حدود 3‌درصد از ذخاير جهاني مس را در‌ اختيار دارد و از اين نظر يكي از 10كشور برتر جهان بوده و از نظر توليد مس كاتدي رتبه 22جهان را به‌خود اختصاص داده است. ايران همچنين بزرگ‌ترين توليدكننده مس منطقه خاورميانه است.

کد خبر 294222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha