همشهری‌آنلاین: سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا اعلام کرد طرح "بازبینی توافق هسته‌ای با ایران" پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه به رأی گذاشته خواهد شد.

bob corker

تصویب این طرح به کنگره اجازه می‌دهد در توافق نهایی با ایران اعمال نظر کند.

به گزارش وب سايت كميته سياست خارجي سنا آمريكا ،باب کُرکر، رئيس کميته سياست خارجی مجلس سنا آمريکا گفت: پیش‌بینی می‌کند طرح "بازبینی توافق با ایران" با "اکثریت قاطع" رای بياورد.

کُرکر٬ سناتور جمهوری‌خواه سنا آمریکا در جمع خبرنگاران افزود: رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات سنا هنوز مشغول کار برای الحاق متمم‌هایی به این طرح هستند تا به نمایندگان کنگره آمریکا این امکان را بدهد كه توافق اتمی با ایران را پیش از آن‌که تحریم‌ها علیه تهران لغو شود، بررسي کنند.

۶۷ متمم براي اصلاح اين طرح پيشنهاد شده كه همه اين متمم‌ها خواسته جمهوری‌خواهان است.

کمیته روابط خارجی سنا آمریکا فروردين ماه طرحی را تصویب کرد که طبق آن کنگره مجوز تایید یا رد توافق نهایی اتمی با ایران را خواهد داشت.

 باراک اوباما٬ رئیس‌جمهور آمریکا٬ این طرح را "سازش معقول" خواند.با این‌ حال کاخ سفید نسبت به موافقت با نسخه پس از اصلاحات و افزودن متمم‌ها اظهار تردید و اوباما حتي از وتوي اين طرح صحبت كرده‌است.

یکی از متمم‌های پیشنهادی كه سناتور مارکو روبیو ارایه كرده مي‌گويد برای توافق با ایران، جمهوری اسلامی ابتدا بايد اعلام کند "حق موجودیت اسرائيل" را به رسمیت می‌شناسد!

کد خبر 294283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha