چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین فیلم مجید مجیدی فیلمساز مشهور ایرانی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم مونترال انتخاب شد.

فیلم محمد ص

به گزارش مهر به نقل از سایت این جشنواره، نمایش محمد رسول الله ص در سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم ‌مونترال اولین اکران جهانی این فیلم خواهد بود و از سوی مقامات جشنواره به عنوان رویداد بزرگ این جشنواره سینمایی خوانده شد.

در سایت جشنواره مونترال آمده است: این فیلم اسطوره‌ای ۱۷۱ دقیقه ای درباره سال‌های اولیه زندگی پیامبر اسلام است که با بودجه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شده و به عنوان گران ترین فیلم ساخته شده در ایران شناخته می‌شود. برای تولید این فیلم پنج سال زمان صرف شده است.

سرژ لوسیک رییس جشنواره جهانی فیلم مونترال در این باره گفت: این جشنواره افتخار دارد که این امکان را به دست آورده تا میزبان افتتاحیه این کار باارزش و مهم باشد؛ فیلمی با اهداف بالای هنری با مخاطبانی بسیار گسترده. 

وی افزود: فیلم های متعددی درباره چهره‌های اصلی ادیان بزرگ از مسیحی، یهودی و بودایی ساخته شده اما تنها دو فیلم بزرگ درباره بنیانگذار اسلام ساخته شده است.

مجیدی که از بازدیدکنندگان دائمی جشنواره جهانی فیلم مونترال است، با شماری از همکاران و گروه بازیگرانش همزمان با نمایش فیلم در جشنواره حضور خواهد داشت.

این فیلم ماجرای حمله ابرهه یکی از سران ارتش پادشاه حبشه به مکه را تصویر می‌کند که با حمله صدها سرباز سوار بر فیل به سوی مکه می‌روند تا کعبه را ویران کنند، اما هزاران پرنده کوچک به این سپاه حمله می‌کنند و یک ماه پس از این واقعه محمد(ص) متولد می‌شود. این فیلم تا ۱۳ سالگی زندگی حضرت محمد(ص) را تصویر کرده است.

بسیاری از بازیگران شاخص سینمای ایران از جمله گروه بازیگران این فیلم هستند و ای.آر رحمان آهنگساز هندی آهنگ فیلم را ساخته است. تدوینگر این فیلم روبرتو پرپیگنانی و طراح جلوه‌های ویژه آن اسکات ای.اندرسون برنده اسکار است. طراحی چهره و چهره پردازی را نیز جیانتو دی روسی برعهده داشته است.

سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم مونترال از ۲۷ آگوست تا ۷ سپتامبر برگزار می‌شود.

کد خبر 294328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha