چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

پگاه شفتی: این‌روزها واژه‌ی «سلفی» (عکسی که کاربر با ابزارهای مدرن دنیای فناوری، مانند گوشی هوشمند یا تبلت از خودش می‌گیرد) زیاد به گوش می‌خورد.

دوچرخه شماره ۷۸۹

 از کاربران معمولی، مقام‌های مهم دولتی و بازیگران، سلفی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود که گاهی میلیون‌ها‌بار دیده مي‌شوند. شاید کسی که اولین‌بار ایده‌ي قرار‌دادن دوربین در قسمت جلو گوشی تلفن را ارائه داد، هيچ‌وقت فکر نمی‌کرد این ایده، روزی تبدیل به یکی از فراگیرترین کارایی‌های یک گوشی هوشمند یا تبلت شود.

واژه‌ي سلفی که از دو واژه‌ی انگلیسی «سلف پرتره» (Self- Portrait) گرفته شده، خیلی قدیمی نیست. در سال 2005 یک عکاس به‌نام «جیم کراوز» این واژه را بر سر زبان‌ها انداخت.

دوچرخه شماره ۷۸۹

اما گرفتن سلفی یا عکاسی از خود، تاریخچه‌ا‌ی تقریباً قدیمی دارد و برمی‌گردد به زمانی که تازه دوربین عکاسی اختراع شده بود. اولین عکس سلفی در سال 1839 توسط عکاس و مخترع آمریکایی «رابرت کورنلیوس» گرفته شد.

بعدها با به ‌راه افتادن شبکه‌های اجتماعی مثل مای‌اسپیس و فلیکر، کاربران عکس‌هایی از خود كه با دوربین عکاسی در آینه گرفته‌ بودند به اشتراک می‌گذاشتند. این عکس‌ها به قدری محبوب ‌شدند که رفته‌رفته دوربین‌های جلویی گوشي‌های تلفن‌همراه، بیش‌تر به این کار آمدند.

دوچرخه شماره ۷۸۹

حالا کمپانی سامسونگ، از آخرین گوشی‌های تلفن خودش با نام «گلکسی اِس6»  و «گلکسی اِس6 اِج» پرده‌برداری کرده است. این دو گوشی هوشمند که یکی از برترین و باکیفیت‌ترین دوربین‌های جلویی را برای گرفتن سلفی ارائه داده‌اند، مجهز به دوربین شگفت‌انگیزی هستند که می‌تواند تصاویر را به صورت زنده و با کیفیتی عالی ثبت ‌کند. دوربین پنج مگاپیکسلی جلو و دوربین 16 مگاپیکسلی که در پشت این دو گوشی قرار دارند، حتی در تاریکی شب نیز، کیفیت تصویریِ شفاف و درخشانی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. لنز دوربین این گوشی‏ها دارای فناوری «اِف‌1.9» (f1.9) است که عکاسی با موبایل را در محیط‌های کم‌نور بسیار آسان می‌کند.

با سیستم «تِركينگ اِي‌اِف» (Tracking‌ AF) دوربین این گوشی‌ها، قابلیت فوکوس‌کردن بر روی اجسام در حال حرکت، امکان گرفتن عکس‌هایی واضح و شفاف را، حتی از اجسام متحرک فراهم كرده است.

دوچرخه شماره ۷۸۹

 امکاناتی چون «لرزه‌گیر اپتیکال هوشمند» (OIS) و «قابلیت شناسایی IR برای ایجاد تعادل در رنگ سفید» (White Balance)، از دیگر قابلیت‌های این گوشی‌هاست که تصاویری با کیفیتی بهتر و نزدیک به سوژه‌ی واقعی خلق می‌کند.

شارژ بی‌سیم، باتری خارجی، امکان شارژ گوشی در زمانی کم (حدود 80 دقیقه) از امکانات باتری این گوشی‌ها هستند که سیستم مدیریت خودکار شارژ می‌تواند به کاربر اطلاع دهد که میزان مصرف باتری هر اپلیکیشن چه‌قدر است. علاوه بر این به لطف اولین پردازنده‌ی 14نانومتری موبایل، مصرف باتری اين محصولات كاهش پيدا كرده و 20  درصد نیز به کارایی گوشی افزوده شده است.

فناوری تشخیص صدا، احراز هویت کاربر با اثرانگشت، کنترل از راه دور با فناوری «گوشی‌ام را پیداکن» (Find My Mobile) و هم‌چنین صفحه نمایش «1/5 اينچي كوئد اچ‌دي» (5.1inchQuad HD)، از دیگر امکانات این گوشی‌های جديد و شگفت‌انگیز هستند.

کد خبر 295724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha