جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عذرا وکیلی که تا پایان اسفند ۹۳ با «سلام کوچولو» به خانه ها می آمد درباره دلیل توقف این برنامه گفت احساس می کرده ۴۲ سال پخش روزانه این برنامه کافی است.

عذرا وکیلی

به گزارش مهر؛ عذرا وکیلی با اشاره به توقف دو ماهه برنامه «سلام کوچولو» که حدود ۴۲ سال است هر صبح از رادیو ایران روی آنتن می رود، گفت: سال گذشته من تصمیم گرفتم که تا پایان اسفند ۹۳ برنامه «سلام کوچولو» را ببندم. فکر کردم شاید بتوانم فکر بهتر و نوتری داشته باشم و بعد از آن دوباره به رادیو بازگردم و زمانیکه به رادیو تصمیم خود را اعلام کردم آنها ابتدا جلسه‌ای گذاشتند تا مرا متقاعد کنند.

این گوینده و تهیه کننده برنامه‌های رادیویی با اشاره به اینکه حدود ۶ ماه مانده به سال ۹۴ تصمیم بر پایان این برنامه داشته است، توضیح داد: همان زمان که می‌خواستم این برنامه متوقف شود متقاعد شدم که تا پایان سال ۹۳ باقی بمانم و بعد برنامه را به پایان برسانم.

  • هیچ گاه فکر نمیأ‌کردم که برنامه اینقدر مخاطب داشته باشد

وکیلی با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگترها از توقف این برنامه متعجب شده اند، عنوان کرد: من این برنامه را از سال ۵۲ هر شب به صورت بی وقفه روی آنتن برده ام و در این دو ماه برای خیلی از بزرگترها سوال شده بود که چرا برنامه متوقف شده است و من هیچ گاه فکر نمی کردم که برنامه اینقدر مخاطب داشته باشد. البته من سال گذشته در یک مصاحبه رادیویی هم اعلام کرده بودم که شاید با یک فکر تازه و نو بازگردم اما بسیاری از مردم دلیل توقف ناگهانی را می پرسیدند و یا با دفتر ما در شبکه تماس می گرفتند و مساله را جویا می شدند.

وی با بیان اینکه این برنامه فقط برای کودکان نبوده است، گفت: بسیاری از مخاطبان این برنامه بزرگسال بودند چون زمانی کودک بوده اند و خودشان با این برنامه خاطره داشته اند. زمانی هم یکی از مربیان مهد به من گفت که این برنامه را هر روز گوش می دهد و به دیگر همکارانش هم توصیه می کند چون «سلام کوچولو» به نوعی اجرای بازی و یا قصه گویی بود و برای مربیان مهد هم آموزش محسوب می شد.

وکیلی درباره اینکه چرا خواسته است این برنامه را متوقف کند، بیان کرد: من آن زمان احساس کردم که شاید شنوندگان بعد از ۴۰ و اندی سال خسته شده باشند و فکر می کردم باید به جوان ترها فرصتی بدهم اما بعد از ۲ ماه متوجه شدم که نه تنها کسی از برنامه خسته نشده است بلکه طرفداران بسیاری هم دارد.

  • چند نسل کودک با یک برنامه رادیویی بزرگ شدند

گوینده «سلام کوچولو» اضافه کرد: کاش شبکه ابتدا بعضی از برنامه ها را تکراری پخش می کرد و به تدریج این برنامه را قطع می کرد تا مردم به یک باره خلا آن را احساس نکنند. 

وی دلیل جذابیت این برنامه را که ۴۲ سال روی آنتن مانده است به تیم حرفه ای آن مرتبط دانست و گفت: در این کار آهنگساز، خواننده، برنامه ساز و سایر اعضای تیم خوب و حرفه ای بودند.

این گوینده و تهیه کننده رادیو در پایان به کودکانی که در این برنامه با او بزرگ شده اند اشاره و بیان کرد: بچه هایی که سال گذشته در اجرای برنامه با من بودند از اینکه اعلام کردم که برنامه آخر است بسیار ناراحت شدند. البته اگر هم برنامه تمام نمی شد من باز هم باید با آنها خداحافظی می کردم چون نسل باید عوض می شد. همانطور که می دانید بچه هایی که با این برنامه همراه می شوند هر دو سال تا سه سال یک بار جای خود را به دیگران می دهند و من به این ترتیب چندین نسل را در برنامه آموزش داده ام. از زمانیکه ژاله صادقیان که چهار ساله بود و به این برنامه آمد تا اسفند سال ۹۳ کودکان بسیاری به «سلام کوچولو» آمدند.

کد خبر 295814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha