جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نخستین روز از خرداد در تهران به امامت آیت‌الله جنتی برگزار شد.

جنتی آیت‌الله

به گزارش ايرنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران دانشگاه تهران با بیان اینکه مساله هسته‌ای مساله مهمی است و هر چه درمقابل آنان بایستیم و مقاومت کنیم و متحمل ضرر و خسارات شویم ارزشمند است، گفت: ساده اندیشی و عوام نگرانه است که تصور کنیم با قبول مساله هسته‌ای مشکلات تحریم و مردم برطرف خواهد شد.

آيت‌الله جنتي افزود: فرض کنیم که مساله هسته‌ای را قبول کردیم و مثل لیبی باید هر چه را داریم تحویل دهیم و عقب‌نشینی کنیم. سادگی وخام اندیشی است فکر کنیم با این اقدام تحریم‌ها برداشته شده و اقتصاد ما فعال می‌شود و ما می‌توانیم مملکت را اداره کنیم و مردم به نوایی می‌رسند.

وی اظهار داشت: تنها مساله ما مساله هسته‌ای نیست، مساله این است که آمریکا که 30 و چند سال سیلی و تو سری از اسلام ، یاران اسلام و جوانان مسلمان را خورده است؛ کمر به انتقام گرفتن بسته است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه امریکا قصد دارد سلطه زمان شاه را صدبار ادامه دهد گفت: آمریکا قصد دارد نبض مسایل اقتصادی و سیاسی را بدست گیرند و مجلس، قوه قضاییه و قوه مجریه در اختیارش باشد.

وی یادآور شد: آمریکا قصد دارد همان وضعیت زمان شاه را اعمال کند اما بدتر، چرا که می‌خواهد انتقام سیلی‌های خورده را پاسخ گوید.

آیت الله جنتی گفت: آمریکا قصد دارد از نیروهای انقلابی از رهبری تا بچه بسیجی انتقام بگیرد و اگر پایش بیفتد همه را سر می‌برد، آمریکا همان آمریکایی است که مسایلی را در اسراییل با فعال کردن داعش و نیز در فلسطین و یمن ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این همان آمریکایی است که هر جا وارد شد به احدی رحم نکرد و نیروهای مخالف خود را تارومار کرد؛ قضاوتش حداکثر است و رحمی در قاموسش وجود ندارد. اما عده‌ای این را نمی‌فهمند و می‌گویند باید در برابر مساله هسته‌ای کنار برویم.

آیت الله جنتی افزود: حرف‌های این افراد باور نکردنی است می‌گویند وضعیت مالی و اقتصادی خوبی نداریم و چاره این است که مساله هسته‌ای را بپذیریم؛ البته تعبیر به تسلیم نمی‌کنند اما چیزی شبیه به تسلیم می‌گویند.

وی ادامه داد: این افراد می‌گویند اگر نخواهیم مساله هسته‌ای را حل کنیم مردم طاقت ندارند و مسایل اقتصادی و تحریم‌ها برجای خود باقی می‌ماند و نمی‌شود اینگونه مملکت را اداره کرد.

آیت الله جنتی مبنای اظهارات این دسته از افراد را عدم باور سه اصل مردم، خدا و راهشان دانست و گفت: ادامه راه هسته‌ای در این گردنه پرخطر به این سه اصل نیاز دارد. ایمان به خدا که باور کنیم خدا هست وحامی و یاور است، همان خدایی که خرمشهر را فتح کرد و هنوز زنده است، همان خدایی که 8 سال جنگ را به پیروزی رساند و هنوز نیز هست.

وی ادامه داد: دوم آنکه این افراد باید به مردم ایمان داشته باشند بدانند همان مردمی که در طول تاریخ انقلاب همگان برجستگی‌هایی از صبر و ایمان و پایداری را در چهره شان دیدید؛ هنوز هم از این برجستگی‌ها برخوردار و به امت و رهبر و امام (ره) وفادارند. نباید خیال کنند مردم تحمل سختی و مشکلات را ندارند و باید آب و نان مردم را به هر قیمتی فراهم کنند.

آیت الله جنتی افزود: سومین مساله این است که باید ایمان به راه خودشان داشته باشند؛ اینکه راهی که می‌رویم راه درستی است که اگر از این راه عدول کردیم به ذلالت می‌افتیم .

امام جمعه موقت تهران افزود: این دسته از افراد باید به راه خدا، عزت اسلام و اسلام ایمان داشته باشند که البته امام بزرگوار هم به این سه چیز ایمان داشتند.

امام جمعه موقت تهران مساله هسته‌ای را مساله سرنوشت سازی برشمرد و گفت: بسیاری نمی‌دانند حل این مساله چه سرنوشتی را در آینده پایه‌ریزی می‌کند.

وی افزود: برخی ساده اندیش و برخی بی‌تفاوت هستند و برخی فکر می‌کنند مساله اینقدرها هم مهم نیست و می‌گویند چه اشکالی دارد بالاخره باید تحریم‌ها برداشته شود و دشمن دست از دشمنی بردارد ما هم قبول کنیم بلکه دشمن با ما کنار بیاید. این افراد امیدی به این شیطان بزرگ و شیاطین بزرگ دیگر دارند و حقیقت امر را به درستی در نمی‌یابند.

آیت الله جنتی افزود: باید بگوییم ملت ما امروز از شهادت استقبال می‌کنند و از اقدام نظامی و محاصره اقتصادی هراسی ندارند چرا که ما شیعه ائمه‌ای هستیم که شهادت را استقبال می‌کردند.

آیت الله جنتی با اشاره به بخشی از فرمایش‌های امام خمینی (ره) گفت: امام فرمودند ما 35 میلیون نفر جمعیت داریم که نیمی از آنها آرزوی شهادت می‌کنند، ما به میدان می‌رویم و می‌گوییم ما را شهید کنید اما از حرفمان دست بر نمی‌داریم؛ ما از مردن نمی‌ترسیم؛ ما مرد جنگ و مبارزه هستیم.

وی افزود: جوانان ما با توپ و مسلسل مبارزه کردند، آقای کارتر ما را از مبارزه نترساند، ما مرد مبارزه هستیم؛ حتی اگر ابزار مبارزه نداشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ما ملتی هستیم که اقتصادش را باور کرد و به گرسنگی خوردن‌ها عادت کرده است؛ ما روزه می‌گیریم و یک وعده وقت غذا می‌خوریم، اگر قرار باشد ما را محاصره اقتصادی کنند همان جو و گندمی که در کشورمان کشت می‌کنند را می‌خوریم و عمل می‌کنیم؛ برای ما همان کافی است.

آیت الله جنتی تاکید کرد: ایمان به مردم معنی‌اش این است که مردم این کارها را کردند و تا اینجا آمده اند؛ گرسنگی از شهید دادن بدتر نیست، کسی که 4 شهید داده است از گرسنگی هراسی ندارد. ما را از این چیزها نترسانید اگر امر دایر شود که بین آبرو و شکمتان کدام را ترجیح می‌دهید؛ آبروی خود را حفظ کنیم؛ شکم‌مان گرسنه بماند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر راه خود را حق می‌دانیم واگر به پشتیبانی خدای متعال مستحضر هستیم نباید از تهدیدهای آمریکا بهراسیم. خیال نکنید آمریکا تنها به مساله هسته‌ای قناعت می‌کند، هرکس اینگونه بیاندیشد فرد خوش خیالی است.

وی با اشاره به تیم مذاکره کننده هم گفت: البته تیم مذاکره کننده باید خطوط قرمز نظام، نظرات رهبری، عزت، مصلحت، اقتدار و آبروی انقلاب، اسلام و مردم را در نظر بگیرد و حفظ کنند، آنها کارخودشان را بکنند اما ما باید راه خود را بشناسیم و ترغیب کنیم و به هر قیمتی که می‌ارزد بایستیم.

آیت الله جنتی یادآور شد: امام حسین (ع) و یارانش کشته شدند تا اسلام زنده شود بگذار ما کشته شویم تا اسلام زنده بماند.

آیت الله جنتی عربستان سعودی را فرعون زمان و طاغوت زمان برشمرد و گفت: عربستان بیشترین ثروت‌های خود را صرف سرکوب کردن آزادیخواهان و آزادی‌ها و گرفتن نفس انسان‌ها می کند. عربستان اکنون در یمن کاری می‌کند که با هیچ معیاری جور نیست.

وی یادآور شد: عربستان تنها بنابر خواسته یک رئیس جمهور فراری که خود استعفاء داده است به آمریکا می‌گوید بیاید با حمله و سرکوب نیروهای رزمنده این مملکت را نجات دهید. آنها هم می‌گویند رئیس جمهوری خواسته، ما حمله می کنیم با هیچ معیاری جور در نمی‌آید.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به عربستان اظهار کرد: یمن چه کرده و شما با چه مجوزی مردم را می‌کشید و ساختارها را از بین می‌برید و قتل عام می ‌نید. خدا لعنت کند شما را و قدرتتان را از شما بگیرد و به ذلت شما را بنشاند.

آیت الله جنتی تاکید کرد: ما حامی مظلوم و دشمن ظالم هستیم و هر جا ظالمی ببینیم از مظلوم حمایت می‌کنیم و در خدمت به مردم یمن از هیچ خدمتی کوتاهی نمی‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا هر چه زودتر خداوند شر اشرار سعودی از سر مردم مسلمان یمن و دیگر مسلمانان دنیا که با صرف پول داعش می‌پرورانند کوتاه کند.

کد خبر 295817

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha