معاون وزیر آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام مدارس از امروز (شنبه دوم خردادماه) خبر داد و تأکید کرد:‌ اخذ وجه اجباری از خانواده‌ها هنگام ثبت نام ممنوع است.

علي زرافشان با بيان اينكه دستورالعمل ثبت نام به استان‌ها ارسال شده و آمادگي كامل در اين خصوص وجود دارد، اظهار كرد: مطابق سال‌هاي گذشته عمليات ثبت نام مدارس از اول خردادماه آغاز مي‌شود.بر اين اساس دانش‌آموزان پايه اول دبستان با توجه به اينكه در مراحل ثبت نام نياز به مراجعه به پايگاه‌هاي سنجش دارند مي‌توانند به مدارس مراجعه و فرم‌ها و معرفي نامه‌هاي مربوط را دريافت و پس از طي مراحل سنجش و دريافت گواهي سلامت براي تكميل روند اقدام كنند.

معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه ثبت نام ميان پايه در سامانه اينترنتي «سناد» توسط مديران مدارس انجام مي‌شود و نيازي به مراجعه حضوري نيست، گفت: البته پايه هفتم و پيش‌دانشگاهي نيز پايه‌هاي ورودي هستند و دانش‌آموزان بايد براي ثبت نام در مدرسه حاضر شوند. به گفته زرافشان به جز كلاس اولي‌ها كه ثبت نام آنها از اول خرداد شروع مي‌شود، ساير پايه‌ها بعد از اعلام نتايج امتحانات، مي‌توانند در اين خصوص اقدام كنند.وي همچنين از الكترونيكي شدن ثبت نام در مدارس شاهد و همچنين سنجش سلامت در پايگاه‌هاي سنجش خبر داد و گفت: بر اين اساس نتايج حاصل از سنجش اطلاعات در پايگاه‌ها به‌صورت آنلاين ثبت و به مراجع ذيربط منتقل مي‌شود. پيش‌بيني مي‌شود امسال بيش از 13ميليون دانش‌آموز در مدارس سراسر كشور ثبت‌نام كنند.

کد خبر 295863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha