همشهری آنلاین: روزنامه گاردین در گزارشی روز شنبه افشاء کرد که بانک مرکزی انگلیس به طور محرمانه در حال ارزیابی تاثیرات احتمالی خروج این کشور از اتحادیه اروپا بوده است.

 ارزیابی محرمانه بانک مرکزی انگلیس درمورد آثار خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش ایرنا، گاردین در این گزارش با اشاره به ایمیلی که به صورت اشتباهی از سوی بانک مرکزی انگلیس برای دفتر روزنامه گاردین ارسال شده است، نوشت: بر اساس این ایمیل محرمانه، قرار بوده است تا رسانه ها و سایر کارکنان این بانک ، از طرح مطالعاتی بانک مرکزی به منظور ارزیابی تاثیرات خروج احتمال انگلیس از اروپا باخبر نشوند.

این روزنامه افزود: در این ایمیل به مسوولین اجرائی این طرح تاکید شده، تا در صورت بروز هرگونه تردید نسبت ماهیت پروژه از سوی رسانه های گروهی ، گفته شود که این طرح در راستای ارزیابی وضعیت اقتصادی اروپا و تاثیرات آن بر انگلیس است.

گاردین با اشاره به جزئیات این ایمیل نوشت: در ایمیل محرمانه منشی خصوصی 'جان کانلیف'، معاون بانک مرکزی انگلیس در امور ثبات اقتصادی که در تاریخ 21 می به چهار نفر از مدیران ارشد این بانک و روزنامه گاردین - به صورت اشتباهی - ارسال شده، آمده است: در صورتی که در خصوص ماهیت این پروژه و ارتباط آن با همه پرسی سوال شد، باید گفته شود 'طی ماه های آتی اتفاقات زیادی در حوزه اروپا اتفاق خواهد افتاد' - و به بعضی از بحران های اقتصادی از جمله یونان اشاره شود - که مقامات بانک را نگران کرده است.

با این حال گاردین نوشت: این مساله می تواند برای 'مارک کارنی'، رییس بانک مرکزی انگلیس که در جریان اصلاحات سیاست های این بانک وعده داده بود که عملکرد شفاف تری را داشته باشد، دردسرساز شود.

این روزنامه افزود: به دنبال افشای این خبر، حالا مارک کارنی تحت فشار خواهد بود تا از برنامه های دیگری که بانک به صورت مخفیانه دنبال می کند پرده برداری کند.

گاردین اضافه کرد: یک سخنگوی بانک مرکزی انگلیس در واکنش به موارد عنوان شده در این ایمیل محرمانه، گفته است: به طور قطع این موضوع که در برگیرنده مجموعه ای از تغییرات در بخش های اقتصادی خواهد بود نباید به صورت ناگهانی برای بانک تلقی شود، این وظیفه بانک است که شاخص های درگیر با اهدافش را ارزیابی نماید.

این روزنامه افزود: البته این منطقی نبود که از قبل در رابطه با این طرح صحبتی صورت گیرد، اما با وقوع این اتفاق ... حالا بانک چاره ای جز همراه شدن با این روند را ندارد.

دیوید کامرون نخست وزیرانگلیس و رهبر حزب محافظه کار وعده داده است که به رغم مخالفت های موجود در اتحادیه اروپا، و برخی نگرانی های داخلی ، در سال 2017 میلادی همه پرسی خروج کشورش را از این اتحادیه برگزار کند.

وی روز جمعه گذشته نیز در جریان نشست سران اتحادیه اروپا در 'ریگا' پایتخت لتونی با اشاره به وجود مشکلات و موانع برای انجام اصلاحات در این اتحادیه گفت مطمئن است که می تواند به بهترین توافق با مقامات اروپایی برسد .

وی گفت درهمین راستا قرار است هفته آینده به منظور مذاکره با 'فرانسوا اولاند' رییس جمهور فرانسه و 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان از پاریس و برلین دیدن کند.

کامرون خاطر نشان ساخت که در مذاکراتش آینده اش، پیشنهادهای خود را برای اصلاح اتحادیه اروپا، پیش از همه پرسی درباره عضویت انگلیس در این اتحادیه در سال 2017 میلادی ارائه خواهد کرد.

کد خبر 295948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha