همشهری آنلاین: یک فوق تخصص نفرولوژی با بیان اینکه استفاده بیش از حد مواد قندی، ۳۰ درصد فشارخون را افزایش می‌دهد، تاکید کرد: افراط در مصرف مواد قندی منجر به بروز دیابت، سندروم متابولیک و افزایش فشار خون می‌شود.

خطر افزایش فشارخون با افراط در مصرف مواد قندی

دکتر فرخ‌لقا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به اینکه اصلاح رژیم غذایی می‌تواند به کنترل فشارخون منجر شود، گفت: کاهش وزن، استفاده از رژیم غذایی سالم شامل مصرف پروتئین کم چرب و حذف مصرف نمک،دخانیات به همراه ورزش منظم از جمله مواردی است که رعایت آن از سوی جوامعی با فشار خون بالا، منجر به کنترل و کاهش فشارخون شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مصرف پتاسیم می‌تواند با تاثیر بر عروق در کاهش فشارخون موثر باشد، افزود: کاهش مصرف پتاسیم باعث احتباس آب نمک در بدن می‌شود، بنابراین با افزایش مصرف پتاسیم می‌توان این بالانس را تغییر داد و از احتباس آب و نمک جلوگیری کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف انواع چربی‌های غیراشباع منجر به کاهش فشارخون در افرادی می‌شود که توانسته‌اند آن را جایگزین وعده غذایی ناسالم پیشین خود کنند.

این فوق تخصص نفرولوژی در پایان یادآور شد: مصرف مواد قندی حاوی فیبر به میزان 20 تا 25 گرم در روز می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و بر پایین آمدن حمله قلبی موثر باشد.

کد خبر 296012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha