همشهری آنلاین: استفاده مفید از فضاها در گذرگاه‌های شهری یکی از موضوعاتی است که باید توجه ویژه‌ای به آن معطوف شود، اما در بیشتر موارد فضاهای بی‌استفاده زیادی را می‌توان در گوشه و کنار شهر‌ها مشاهده کرد، البته به جز چند شهر در انگلستان و ولز.

براساس گزارش سيتي‌متريك،‌ كانال و ريور مركزي خيريه‌اي است كه حفظ و نگهداري از بيش از سه هزار كيلومتر راه‌آب‌ها و كانال‌هاي درون ولز و انگلستان را به عهده دارد. اين مركز حركتي با نام "فضا را به اشتراك بگذار،‌از سرعت خود كم كن" را آغاز كرده‌است كه بر اساس آن خطوط ويژه‌اي براي عبور و مرور اردك‌ها در كنار كانال‌هاي آب و رودها ايجاد كرده‌است.

اين خطوط ويژه موقتي كه مي‌توان آنها را در حاشيه پياده‌روهاي كنار راه‌آبهاي شهر‌هاي لندن، بيرمنگام و منچستر مشاهده كرد، با اين اميد ايجاد شده‌اند تا دوچرخه سواران و عابران پياده را بيشتر نسبت به محيط زيست و حيات وحشي كه آنها را احاطه كرده، هشيار نگه‌دارد.

اين خطوط ويژه همچنين براي هشدار دادن نسبت به باريك بودن گذرگاه به عابران پياده‌ و دوچرخه‌سواران است. در  اين گذرگاه‌ها به دليل باريكي بيش از اندازه نمي‌توان محل عبور عابران پياده و دوچرخه‌سواران را از يكديگر جدا كرد،‌از اين رو افراد بايد حين عبور از اين مناطق به جهت مخالف خود توجه داشته باشند تا از برخورد با يكديگر پرهيز كنند. با اين‌همه نمي‌توان انتظار داشت اردك‌هايي كه از اين مسيرهاي ويژه عبور مي‌كنند به قوانين نماديني كه توسط اين مركز براي عبور و مرور از اين گذرگاه‌ها وضع شده،‌ توجه كنند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹