همشهری آنلاین: دبیر شورای مناطق آزاد کشور رونق صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند را از راهبردهای توسعه پایدار در این منطقه عنوان کرد.

اکبر ترکان

اکبر ترکان یکشنبه ( 3 خرداد) در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: رونق گردشگری از راهبردهای دولت یازدهم برای توسعه همه جانبه کشور است و این مهم نیز در دستور کار شورای عالی مناطق آزاد قرار دارد.

وی با بیان استعدادهای گردشگری منطقه آزاد اروند به ویژه در بخش گردشگری دریایی و صنعتی افزود:جزیره مینو می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب، در یک بازه زمانی به قطب ورود گردشگر تبدیل شود.

ترکان ادامه داد: با استفاده از استعدادهای بالقوه گردشگری این منطقه و بالفعل شدن آن، گردشگری و اقتصاد جزیره مینو و منطقه آزاد اروند رونق می‌گیرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه با بیان برنامه‌های پیش‌بینی شده برای احیاء زمین‌های کشاورزی، جلوگیری از شوری آب رودخانه بهمشیر و حفظ زمین‌های کشاورزی آبادان، افزود: ساخت سد در دهانه رودخانه بهمنشیر در دستور کار سازمان مناطق آزاد قرار دارد.

ترکان همچنین با بیان سرمایه‌گذاری صنعتی در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: چند شرکت هلندینگ و شرکت‌های خصوصی و دولتی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی اظهار داشت:در حوزه صنعت فولاد خرمشهر نیز با مدیریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پروژه آلومینیوم سازی در این شهر اجرا شده و یک پروژه فولاد نورد نیز از سوی بنیاد مستضعفان در مرحله نصب ماشین آلات قرار دارد.

مشاور رییس جمهوری گفت:در توسعه طرح‌های آبزی پروری نیز، اقداماتی از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش ایرنا دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر به منظور افتتاح چند پرورژه عمرانی به خرمشهر و آبادان اروند سفر کرد.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو آبراه اروندرود و کارون واقع است.

کد خبر 296050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha