سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری انلاین: زن روس در تلاش برای گرفتن یک سلفی متفاوت به سر خود شلیک کرد!

سلفی

چند روز پیش یک زن روسی که قصد داشت سلفی متفاوتی از خود بگیرد، در حالی که یک اسلحه ۹ میلیمتری در دست داشت، تصادفا به سر خود شلیک کرد و حالا در وضعیت بحرانی به سر می‌برد. او اگرچه نتوانست سلفی خود را بگیرد ولی توانست تیتر اول سلفی‌های خطرناک را در رسانه‌ها از ان خود کند.

رویترز می نویسد: سال پیش نیز یک دختر ۱۷ ساله در سن پترزبورگ، وقتی که بالای یک پل راه‌آهن رفته بود تا سلفی بگیرد، به پایین سقوط کرد، در میانه راه، او سعی کرد با گرفتن یک سیم نجات پیدا کند، اما متأسفانه از این سیم جریان برق ۱۵۰۰ ولت عبور می‌کرد و در نتیجه او درگذشت.

 زمانی که خبری اینترنت نبود، آدم‌ها بیشتر متوجه شهرت و جایگاه اجتماعی‌ خود در دنیای واقعی بودند. بعضی‌های مسیر درست را انتخاب می کردند؛ مانند؛ تحصیل و دانش اندوختن، به ریاست و مدیریت مجموعه‌های دولتی یا خصوصی رسیدند یا هنرمند و ورزشکار و سرمایه‌دار شدند.

بودند افرادی که در همان زمان با جار و جنجال و کارهای مضحک و غیر روتین، شهرت کسب می‌کردند. ولی در دنیای اینترنت  و عصر تکنولوژی موبایل اوضاع بسیار متفاوت و گاها بسیار خطرناک شده است.

در شرایط حاضر وب، وسوسه مشهور شدن، تأثیرگذار شدن یا دست‌کم مورد توجه بودن در محیط آنلاین، بسیار مهم و قدرتمند شده است. طوری که آدم‌ها حاضر هستند، هر کاری برای این مسئله انجام دهند. کارهایی مانند؛ کپی پیست کردن بدون تأمل مطالب و خبرهای نادرست. اظهارنظر و لایک‌‌گذاری بی معنا در شبکه‌های اجتماعی صرفا برای جلب توجه و مناسبت پیدا کردن با سایر کاربران، چندشخصیتی شدن آدم‌ها، به طوری که گاهی شخصیت آنلاین آدم‌ها با شخصیت واقعی آنها تفاوت بسیار دارد و... تمامی این کارها  صرفا برای مورد توجه قرار گرفتن در یک دنیای مجازی است.

سلفی

متاسفانه این گونه رفتارها یعنی تلاش برای خودنمایی، گاهی از حد تعادل خارج شده و گاهی حتی باعث جراحات عمیق و مرگ فرد را ف راهم می‌کند. سرنوشت این زن روسی نیز هنوز معلوم نیست. ایا زندگی این زن 21 ساله با ارزش تر از این سلفی یا اینگونه خودنمایی‌ها نیست؟

کد خبر 296116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha