همشهری آنلاین: نشست «اینترنت چیزها؛ راه رسیدن به شهر هوشمند پایدار» همزمان با فروم ۲۰۱۵ وسیس در ژنو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، شرکت‌کنندگان در کارگاه موضوعی «اینترنت چیزها؛ راه رسیدن به شهر هوشمند پایدار» روایت‌هایی از موفقیت کشورهای مختلف جهان در زمینه استفاده از IOT در شهرها برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار اشاره کردند.

مهندس نصرالله جهانگرد معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر یونس شکرخواه رئیس انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، دکتر هادی شهریار شاه حسینی دبیر کمیته ملی جامعه اطلاعاتی، متخصصان حوزه فناوری‌های دیجیتال از اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد، اساتیدی از شبکه برنامه‌ریزی و ارتباطات موبایل دانشگاه کانتابریا اسپانیا و همچنین سفیر و نماینده دائم جمهوری سنگاپور در سازمان ملل متحد در این نشست حضور داشتند.

(IOT) با اتصال تعداد زیادی از ماشین‌آلات، دستگاه‌ها، سنسورها، رله‌ها، و اشیاء دیگر به یکدیگر و تبدیل آنها به سیستم‌هایی با سطح بالاتر و به هم پیوسته، منجر به تغییر فرهنگی گسترده شده است.

با گستردگی انواع دستگاه‌های قابل اتصال و داده‌های جمع‌آوری شده، امکان ایجاد خدمات و ویژگی‌های جدید به طور خودکار به وجود آمده است که همین اتفاق به مفهوم «شهر هوشمند پایدار» دامن می‌زند.

طبق این گزارش، «فروم ۲۰۱۵ وسیس» از ۲۵ تا ۲۹ ماه مه ۲۰۱۵ تحت عنوان «نوآوری با یکدیگر، قادرسازی تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه پایدار» در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. این مجمع بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه جامعه «تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه» است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha