مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

رای نهایی در مورد سازه در حال احداث در میدان سپاه دیروز در کمیسیون ماده ۵ صادر شد و بر این اساس باید پیچ و مهر‌ه‌های سازه آهنی باز شود و ارتفاع آن به میزان سقف تعیین‌شده برسد.

مناطق شهر

اين خبر را محمدمهدي تندگويان، نايب‌رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران اعلام كرد و افزود: ارتفاع اين سازه تا سقف 16متر تعيين شد.بحث بر سر ساخت وسازهايي كه چندي است در ميدان سپاه انجام مي‌شود، در يكصد و چهل و پنجمين جلسه شوراي شهر تهران مطرح شد. در آن جلسه كه 30فروردين امسال برگزار شد، احمد مسجدجامعي با اشاره به اين نكته كه عمارت تاريخي اين ميدان وضعيت مناسبي ندارد و استخوان‌هايش بيرون مانده، از شهرداري خواست بخشي از اين مجموعه را به نفع شهروندان آزاد كند.

اين بحث، مديريت شهري را بر آن داشت تا موضوع مطرح شده در اين‌باره را پيگيري كند تا اينكه روز گذشته تندگويان كه خود نيز عضو كميسيون ماده 5است، خبر داد: سازندگان بايد حدود قانوني بافت تاريخي موجود در ميدان سپاه را رعايت كنند. پيش از اين نيز پژمان پشمچي‌زاده، معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران درباره اخطارهاي شهرداري تهران نسبت به ساخت و ساز در ضلع شمالي ميدان سپاه گفته بود: «شهرداري منطقه 7 و اداره كل امور نهادها، سازمان‌ها و نيروهاي مسلح شهرداري تهران از ابتداي ساخت اين سازه‌ها طي مكاتباتي اخطارهاي لازم را داده و با ساخت اين سازه مخالفت كرده بود.»

در نهايت شوراي عالي شهرسازي و معماري نيز پس از پيگيري‌هاي متعدد شهرداري تهران و درخواست سازمان ميراث فرهنگي دستور توقف كار را صادر كرد. رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران هم در يكي از جلسات شورا اعلام كرده بود كه سازمان ميراث فرهنگي نيز واكنش مناسبي به اين ساخت‌وساز نشان نداده است. در اين ميان مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تأكيد كرد: «ساخت‌وسازها در ميدان سپاه را با دقت پيگيري مي‎كنيم اما رسانه‌ها اجازه دهند مديريت شهري تمام پيگيري‌ها و اقدامات را انجام دهد.» حالا اعلام شده است كه بايد ارتفاع اين سازه تا سقف 16متر باشد و حدود قانوني بافت تاريخي عشرت‌آباد نيز رعايت شود.

کد خبر 296237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha