سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیست و چهارمین نشست «پلک تهران» به اجرای فیلم - تئاتر «سالومه و دکتر کالیگاری» به کارگردانی امین اصلانی و بازی میترا حجار اختصاص دارد.

نمایش

به گزارش مهر؛ محمدرضا اصلانی کارگردان سینمای مستند و مدیر برگزاری جلسات «پلک تهران» درباره جزئیات اجرای فیلم - تئاتر «سالومه و دکتر کالیگاری» اینگونه توضیح داد: اجرای فیلم - تئاتر «سالومه و دکتر کالیگاری» به کارگردانی امین اصلانی و بازی میترا حجار از سلسله نشست های «پلک تهران» است که فردا ۶ خردادماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار ناصری خانه هنرمندان روی صحنه می رود و پس از آن احمد الستی مدرس و کارشناس سینما درباه این اثر صحبت خواهد کرد.

وی شیوه های نوین تلفیق سینما و تئاتر را ضروری عنوان کرد و گفت: شیوه های هنرپردازی در دنیا در حال تغییر است و روز به روز شاهد رنگین تر شدن هنر هستیم و طبیعتا هنر ایران نیز باید شیوه های جدید از نوآوری و خلاقیت ها را تجربه کند.

کارگردان مستند تحسین شده «جام حسنلو» تصریح کرد: با توجه به چنین رویکردی تصمیم گرفته شد بیست و چهارمین نشست «پلک تهران» را به اجرای فیلم - تئاتر «سالومه و دکتر کالیگاری» اختصاص دهیم. البته ناگفته نماند که غیر از میترا حجار، یارتا یاران و مهدی عبادی نیز در این فیلم - تئاتر بازی می کنند و ناصر طهماسب نیز این اثر را روایت می کند.

اصلانی که آخرین فیلم مستند خود را با موضوع شهر تاریخی همدان به عنوان «هگمتانه» ساخته است، درباره فعالیت های آتی خود گفت: فیلمنامه ای با موضوع بررسی زندگی و اندیشه شیخ سعدی آماده کار دارم ولی متاسفانه به دلیل بالا بودن هزینه تولید نمی توانم به تنهایی از پس کار برآیم.

وی در پایان بیان کرد: برآورد هزینه تولید رقمی معادل ۱۵ میلیارد است و با مراکز مختلفی در این مورد صحبت کرده ام که طرح و فیلمنامه را مورد دقت نظر و تحسین قرار دادند اما در نهایت اینگونه پاسخ شنیدم که ساخت چنین مستندی در اولویت نیست. به اعتقاد من رقم ۱۵ میلیارد در مقابل هزینه های گزافی که برای تولید برخی از فیلم ها می دهند پولی نیست.

کد خبر 296326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha