چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

اصغر محمدی: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان برخلاف آنچه مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌‌اند از اول خرداد شروع نشده است.

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول از ۱۷خرداد

هنوز پايگاه‌هاي سنجش آمادگي تحصيلي و سنجش سلامت شروع به كار نكرده‌اند و از 17خرداد كار ثبت‌نام و سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي آغاز مي‌شود.

بسياري از خانواده‌ها همراه فرزندان نوآموزشان با اشتياق براي ثبت‌نام به دبستان‌ها مراجعه مي‌كنند ولي خبري از ثبت‌نام نيست. پايگاه‌هاي سنجش سلامت كه بايد سنجش آمادگي تحصيلي و سلامت جسماني نوآموزان را انجام دهند شروع به كار نكرده‌اند و اين موضوع موجب سردرگمي خانواده‌ها شده‌است.

مادر يك نوآموز كه همراه فرزندش به يكي از دبستان‌هاي تهران مراجعه كرده‌بود در اين‌باره به همشهري گفت: امروز فقط از ما مدارك گرفتند و گفتند مدير مدرسه رفته منطقه تا درباره وضعيت پايگاه‌هاي سنجش آمادگي تحصيلي و سلامت جسماني تصميم‌گيري شود.

پدر يك نوآموز نيز با انتقاد از بدقولي و اطلاع‌رساني نامناسب آموزش و پرورش گفت:‌ با توجه به سخنان مسئولان آموزش و پرورش امروز براي ثبت‌نام پسرم به مدرسه مراجعه كردم ولي موفق به اين كار نشدم و به من گفتند هنوز پايگاه‌هاي سنجش كارشان را شروع نكرده‌اند و بايد تا 17خرداد صبر كنيم.

مدير يكي از دبستان‌هاي تهران نيز به همشهري توضيح داد: برخلاف گفته‌هاي مسئولان هنوز كار ثبت‌نام دانش‌آموزان پايه اول ابتدايي شروع نشده‌است، ثبت‌نام از 17خرداد همزمان با آغاز به كار پايگاه‌هاي سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان شروع مي‌شود.

وي افزود: نوآموز به همراه والدين به دبستان مراجعه مي‌كند كه پس از تشكيل پرونده اوليه، مدرسه با ورود اطلاعات نوآموز از طريق سايت سازمان آموزش و پرورش استثنايي براي او وقت سنجش تعيين مي‌كند.

به‌گفته مدير دبستاني در منطقه4 آموزش و پرورش نيز ستادهاي ثبت‌نام از 10خرداد آغاز به كار مي‌كنند و با توجه به مراجعات خانواده‌ها پيش‌بيني مي‌شود بازهم محدوده جغرافيايي عمده مشكل ثبت‌نام باشد.

محمد ديمه‌‌ور، معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش پيش از اين اعلام كرده بود كه ثبت‌نام پايه اول ابتدايي در سراسر كشور از اول خرداد انجام مي‌شود و نوآموزان بايد از اوايل خرداد به مراكز سنجش مراجعه كنند.

او وعده داده بود ۸۴۷ پايگاه سنجش در سراسر كشور از ابتداي خرداد كار سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را انجام دهند.

  • ثبت نام در مدارس غيردولتي

همزمان و در شرايطي كه ثبت‌نام در مدارس دولتي برخلاف وعده‌هاي قبلي آغاز نشده، مديركل سازمان مدارس غيردولتي از برخورد با تخلف‌ها در ثبت‌نام مدارس غيرانتفاعي خبر داد و گفت:۹۰ مدرسه در هنگام پيش‌ثبت‌نام شهريه دريافت كرده‌اند كه در اين بين ۱۳مدرسه شهريه بالايي گرفته‌اند كه با آنان برخورد شد.

مجتبي زيني‌وند اعلام كرد:سال‌هاي گذشته در فعاليت‌هاي فوق‌برنامه مدارس خيلي سازماندهي وجود نداشت اما امسال ما فعاليت فوق‌برنامه را تفكيك كرده‌ايم و در قالب الگوي شهريه مشخص شده است و رسما مدارس بايد برنامه‌ها را به كارگروه الگوي شهري اعلام كنند.

وي اعلام كرد: تلفن نظارت مدارس غيردولتي ۸۲۲۸۴۲۵۵ است كه خانواده دانش‌آموزان اگر اعتراضي دارند مي‌توانند با اين شماره تلفن تماس بگيرند.

کد خبر 296384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha