چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاخه رسانه‌ای گروه تروریستی داعش برای یارگیری از روسیه، نشریه‌ای اینترنتی به زبان روسی با محتوای تبلیغات تروریستی و اندیشه‌های تکفیری منتشر کرد.

داعش

به گزارش ایرنا، خبر انتشار نشریه اینترنتی سرچشمه به زبان روسی به نقل از یک گروه آمریکایی بررسی کننده فعالیت گروه‌های افراط‌گرا در فضای مجازی توسط سایت اسپوتنیک اعلام شده است.

سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی روسیه از سال‌های پیش در باره نشر دیدگاه‌های افراطی گروههای تکفیری و سلفی در مناطق مختلف روسیه بویژه چچن به عنوان تهدیدی برای ثبات و امنیت ملی، هشدار داده بودند.

گروه‌های تروریستی تکفیری چند ملیتی بویژه داعش و جبهه النصره زیر پوشش حمایت‌های آشکار و پنهان کشورهای غربی و عربی ضدسوری در جذب مزدوران خارجی و همچنین استفاده از گذرگاههای امن در خاک ترکیه، برای گسترش درگیری‌های در سوریه بکار گرفته شدند.

گروه داعش با استفاده از امکانات غربی و عربی حوزه عملیات خود را در حالی به عراق گسترش داد که حمایت‌ها از این گروه همچنان ادامه دارد و عملیات ائتلاف نمایشی نظامی ضد داعش غرب نیز به شکست منجر شده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست بهمن سال گذشته در گزارشی مشروح نوشت : تعداد اتباع خارجی از جمله غربی های عضو داعش که هر روز بیشتر می شود از مرز پنج هزار نفر نیز فراتر رفته است.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، آمارهای جدید نشان می‌دهد که چهار هزار نفر از عناصر داعش از کشورهای غربی به عراق و سوریه آمده‌اند؛ این درحالیست که با افزایش تعداد عناصر خارجی از کشورهای اروپایی در سوریه و عراق، تعداد عناصر خارجی از خاورمیانه کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، در گذشته ۴۱۲ تروریست فرانسوی درجمع تروریست‌های داعش حضور داشتند ؛ اما اکنون شمار آنان سه برابر شده و به هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است ؛ درحالی که تعداد تروریست‌های هلندی، انگلیسی و اتریشی در داعش حدود صد نفر افزایش یافته است.

درادامه گزارش واشنگتن پست آمده است که شمار اتباع بلژیکی در داعش از ۲۹۶ نفر به ۴۴۰ نفر افزایش یافت و با توجه به تعداد جمعیت، این کشور را در رتبه اول اعزام تروریست برای داعش قرارداد، درحالی که هنوز هم بیشترین تروریست‌ها از منطقه خاورمیانه به عراق و سوریه می‌روند.

همزمان با اعتراف مقامات رسمی کشورهای اروپایی مبنی بر عضویت بیش از سه هزار شهروند غربی بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان در داعش و همچنین افشای حضور 30 صهیونیست در این گروه تروریستی، یک مقام عراقی اطلاعات بیشتری در این زمینه فاش کرد.

عضو شورای استان الانبار عراق در این باره اعلام کرده است: گروه تروریستی داعش سلاح‌های ساخت سال 2014 را در اختیار دارد و اعضای آن از شهروندان 67 کشور هستند.

طه عبدالغنی در این زمینه افزوده است: دشمنان ما از سلاح‌های قدیمی استفاده نمی‌کنند بلکه سلاح‌های ساخت مدرن که در اختیارشان گذاشته‌اند استفاده می‌کنند.

کد خبر 296444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha