همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) با حضور میلیونی مردم،این پیام را به جهان مخابره می کند که ایران سر پا ایستاده و به سمت پیشرفت و امنیت پایدار حرکت می کند.

سیدیحیی صفوی

به گزارش ایرنا از سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیجی، این مطب را سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی در حاشیه بازدید از قرارگاه شهید فهمیده که وظیفه اجرایی مراسم بیست وششمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) را به عهده دارد، عنوان کرد.

وی با اشاره به شخصیت امام روح الله(ره) افزود: حضرت امام(ره) یک نور الهی برای بیداری جهان بشریت به سمت آزادی و استقلال و انسانیت بود. امام(ره) فریادرس مسلمین، فریادرس مستضعفین برای رسیدن به دسترسی یک آرمان انسانی و آزادی خواهی بود.

سرلشکر صفوی ادامه داد: امام بزرگوار ما با عنایت الهی از دل احکام قرآنی و از دل آنچه که حکومت حضرت رسول(ص) و حکومت امیرالمومنین(ع) بود، یک مدل حکومتی را به عنوان نظام مردم سالار دینی برگزید؛ حکومتی که یک طرف آن آرای مردمی در تعیین سرنوشت نقش دارند و یک طرف، اسلامیتی که از قرآن و سنت پیامبر(ص) بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: این مدل حکومتی که از سوی امام خمینی(ره) تشکیل شد، تا به حال در دنیا سابقه نداشته بود، زیرا اسلامیت، جمهوریت، انتخابات آزاد و مردم سالاری را با هم در یک حکومت داشت و این مدل حکومتی یک مدل جدیدی است که می تواند برای سایر کشورهای اسلامی هم تکرار شونده باشد.

سرلشکر صفوی با اشاره به گسترش انقلاب اسلامی در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان اذعان داشت: امام(ره) مکتب مقاومت را به همه ملت های جهان حتی به کشورهای قاره آمریکای جنوبی مثل ونزوئلا نشان داد. مثلا مردم این کشور مسلمان نبودند اما از انقلاب درس گرفتند.

وی توضیح داد: حضرت امام(ره) در پیامی که به «میخائیل گورباچف» رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق دادند، حرف های خودشان را زدند و فرمودند که از این پس کمونیسم را باید در موزه های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد زیرا مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست و سقوط شوروی را پیش بینی کردند.

سرلشکر صفوی با اشاره به برگزاری بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون 26 سال از در گذشت این امام(ره) بزرگوار می گذرد و در این سالها جانشین ایشان آیت الله خامنه ای نشان دادند که راه امام(ره) را دنبال می کنند و ملت ما وفاداری خود را هم به امام(ره) و هم به مقام معظم رهبری نشان دادند و یکی از این وفاداری ها برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: مراسم امسال هم با حضور یک میلیون نفر از مردم سراسر کشور در حرم مطهر امام(ره) برگزار می شود و قطعا اگر ظرفیت بیشتری برای میزبانی از زائران حرم امام(ره) داشتیم، چندین میلیون نفر در این مراسم شرکت می کردند.

وی خاطرنشان کرد: جوانانی که از استانهای کشور با شوق و اشتیاق و اشک های ریزان در روز 14 خرداد به سمت حرم مطهر امام(ره) می آیند، بیعت مجددی را با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می کنند و مهمترین بخش این مراسم، حرکت مردم از مقصد تا حرم مطهر و بازگشت آنها به خانه شان با امنیت و آسایش کامل است.

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش قرارگاه شهید فهمیده در برگزاری مراسم سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) گفت: مسایلی مربوط به امنیت، آسایش، ترافیک و تغذیه و بهداشت و نظایر مسایلی است که در برگزاری این مراسم اهمیت دارد و با گزارشاتی که قرارگاه شهید فهمیده به من انتقال داده شد، تمهیدات لازم از سوی سپاه، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، بسیج و سایر نهادها و ارگان ها جهت هماهنگی و همکاری اندیشیده شده و امیدواریم که به حق این اعیاد و امام زمان(عج) که صاحب اصلی انقلاب است، این مراسم با شکوه و امنیت کامل برگزار شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) یک عزتی برای ما و جهان است. حضور یک میلیون زائر در روز 14 خرداد در حرم مطهر امام(ره) یک مانور بزرگی است که از سوی خبرنگاران داخلی و خارجی و بازدید کنندگان و شخصیت های خارجی می آیند به صورت آنلاین به جهان منعکس می شود که به نظر من خود مدیریت شکوه و عظمت و عواطف مردم برای جهان نشان دهنده این باشد که ملت ما ایستاده و امن است و پیام پیشرفت کشورمان را دارد.

سرلشکر صفوی افزود: به نظر من پیام این مراسم پیامی است که ایران سرپا ایستاده است و به سمت پیشرفت و امنیت پایدار حرکت می کند که امیدواریم که دشمنان ما نیز به این نتیجه برسند که با ملت ما که روی آرمان های نظام و انقلاب اسلامی ایستاده است، نمی توانند مقابله کنند.

کد خبر 296452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha