چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارگردان نمایش «رومئو و ژولیت» گفت:‌ این نمایش روایتی مینی مال از یک اثر کلاسیک است که پایان آن با اقتباس از یک افسانه هندی به سرانجام می‌رسد.

نمایش

به گزارش مهر؛ آرش عزیزی که این روزها نمایش «رومئو و ژولیت» را در سالن اصلی تالار محراب روی صحنه دارد، گفت: نمایش «رومئو و ژولیت» نوشته پریسا عزیزی، اقتباسی از نمایشنامه معروف شکسپیر و افسانه عاشقانه «رام لیلا» است که در واقع با تغییراتی در پایان و برخی دیگر از بخش‌های نمایشنامه شکسپیر اجرا می‌شود.

او گفت: در این اثر از نیمه‌های کار، اتفاقات و وقایع نسبت به متن اصلی شکسپیر تغییر می‌کند، اما ابعادی که با متن اصلی همسوست بیشتر بر بُعد عاشقانه آن تکیه دارد.

وی با اشاره به تغییراتی در نسبت‌های میان نقش‌های «رومئو و ژولیت» شکسپیر اضافه کرد: در این نمایش تلاش کردم روایت ساده‌تری را نسبت به یک اثر کلاسیک مطرح کنم، اما محتوا تغییر چندانی نداشته باشد. ضمن اینکه در بخش اجرایی نیز به دنبال این بودم تا با کم کردن حجم دیالوگ‌ها بیشتر به زبان تصویر، اثر خود را نمایش دهم.

عزیزی که آهنگسازی نمایش «رومئو و ژولیت» را هم بر عهده دارد، درباره استفاده از موسیقی در این نمایش گفت: موسیقی در این کار جنبه کلاسیک ندارد و اگرچه بیشتر وجه غربی دارد، اما می‌توان گفت متعلق به جای خاصی نیست.

این کارگردان با اشاره به مدت زمان نمایش «رومئو و ژولیت» شکسپیر که اجرای آن بیش از سه ساعت به طول می‌انجامد، بیان کرد: حدود 70 درصد نمایش ما برپایه متن اصلی شکسپیر است، اما با تغییراتی که ایجاد کرده‌ایم زمان آن به حدود یک ساعت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، «رومئو و ژولیت» که حدود دو هفته از شروع اجرای آن می‌گذرد، تا اواخر خردادماه در سالن محراب روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش افشین زمانی، الهه افشاری، کهبد تاراج، مهدی بزرگ زاده، امیر ستوده، بهنوش ناصرپور، روزبه معتمدی، علیرضا ساوه درودی، شایلین اسدالهی، هیراد محمدی، دل آرام هاشمی، حجت کریمی، داریوش حق دوست، امیرحسین صمدی، وحید کُلیایی، هانیه جهانشیر، مرتضی افتخاری و الناز علیزاده بازی می کنند.

کد خبر 296455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha