همشهری آنلاین: نماینده ویژه کره شمالی در سازمان ملل از آمریکا و کره جنوبی به خاطر رزمایش‌های متعدد در آب های مشترک به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

 کره شمالی از آمریکا و کره جنوبی به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد

به گزارش ايرنا، خبرگزاری کیودوی ژاپن روز چهارشنبه در گزارشی از سازمان ملل اعلام کرد «جا سونگ نام» ریشه بحران شبه جزیره کره را دورباطل همکاری نظامی سئول و واشنگتن بیان کرد و از شورای امنیت خواست هرچه سریعتر بررسی وضعیت ناامنی شبه جزیره کره را در دستور کار خود قرار دهد.

برپایه این گزارش، وی امروز با تقدیم نامه ای به همراه شکایت به دفتر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، آزمایش شلیک موشک بالستیک از زیر دریا را حق مسلم پیونگ یانگ برای دفاع از تمامیت ارضی خود به ویژه پس از نا امنی ناشی از همکاری نظامی میان کره جنوبی و آمریکا دانست. وی که این همکاری را نامبارک خواند هم چنین حضور نظامی آمریکا را محرک هر گونه ناامنی و بی ثباتی در منطقه ذکرکرد.

کره شمالی پس از امضای یک توافق نظامی مشترک بین کره جنوبی و آمریکا و برگزاری رزمایش نظامی بین دو کشور، آمریکا را به حمله اتمی تهدید کرده بود.

پیونگ یانگ منتقد همکاری های نظامی سئول و واشنگتن است.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که کره شمالی دو موشک با برد متوسط خود را به تأسیساتی زیرزمینی در سواحل شرقی این کشور منتقل کرده و آنها را در حالت آماده باش برای حمله به پایگاه نظامی آمریکا در «گوام» قرار داده است.

آمریکا از مدتها پیش برای آزمایش موشک قاره پیمای «مینوتمن 3» از پایگاه هوایی «وندربرگ» در ایالت کالیفرنیای این کشور برنامه ریزی کرده بود؛ اما پنتاگون اعلام کرد که آمریکا با اتخاذ «رویکردی منطقی، احتیاط آمیز و مسئولانه» تصمیم گرفته است این آزمایش موشکی را لغو کند.

براساس این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل به بهانه آزمایش های موشکی و هسته ای چند سال اخیر کره جنوبی مجموعه ای از تحریم ها علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.

کد خبر 296472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha