همشهری آنلاین: پرویز اسماعیلی نوشت: یکسان‌سازی قیمت بنزین یا افزایش ۱۵ درصدی قیمت گاز در بخشی از مصارف، به حکم قانون و اتفاقا در کف اختیارات دولت انجام شده است.

پرویز اسماعیلی

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در یادداشتی به «تلقی توطئه از یکسان‌سازی قیمت بنزین و ربط دادن این اقدام به مذاکرات هسته‌ای» که از سوی برخی رسانه‌ها به آن پرداخته شده است، واکنش نشان داد و نوشت:

یک. یکسان‌سازی قیمت بنزین یا افزایش 15 درصدی قیمت گاز در بخشی از مصارف، به حکم قانون و اتفاقا در کف اختیارات دولت انجام شده است.

دو. اصلا فرض می‌کنیم که این اقدامِ قانونی، هم اشتباه بوده و هم خوب اطلاع‌رسانی نشده است. اما نکات مهمتری هم هست، که جزو خطوط قرمز است و نباید مورد غفلت و خدشه قرار گیرد.

سه. اجرای قانون، ربطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد. لیکن یک رسانه خبر افرایش قیمت گاز را اینگونه به مذاکرات ربط داد: «افزایش قیمت‌ها همزمان با مذاکرات؛ گاز هم گران شد»!

چهار. و همین رسانه (که منتسب به یکی از نمایندگان محترم مجلس است) در تیتر یک خود نوشت: احتمال اجرای سناریوی «فشار بر مردم» برای «پذیرش توافق بد»!

پنج. این خط خبری را چند رسانه دیگر که از بودجه بیت‌المال اداره می‌شوند؛ همزمان پی گرفتند.

شش. رهبر معظم انقلاب: «بنده به مجریان امر اعتماد دارم؛ این را شما بدانید؛ این آقایانی که مشغول کار هستند، اینها افرادی هستند مورد اعتماد ما، من در مورد آنها هیچ تردیدی [ندارم]؛ در آنچه تا حالا بودند، ان شاءالله بعد از این هم تردیدی به وجود نخواهد آمد؛ هیچ تردیدی نسبت به آنها ندارم.» (20/1/94)

هفت. و دیروز در جمع نمایندگان محترم مجلس: «تعامل با دولت لازم و مظهر واقعی همدلی و همزبانی است ... حسن ظن لازمه تعامل است ... و تعامل با سوء ظن و بنا را بر سازش، خیانت و سوء استفاده طرف مقابل گذاشتن به وجود نخواهد آمد.»

هشت. «شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی درست نیست. انسان می‌بیند صریحاً و علناً به مسئولین - که بارهای کشور را بر دوش دارند - تهمت می‌زنند، نسبت به اینها شایعه‌سازی می‌کنند ...مردم باید به اینها اعتماد داشته باشند، حسن ظن داشته باشند. نباید شایعه‌پراکنی کرد؛ دشمن این را می‌خواهد. دشمن می‌خواهد دل‌ها را نسبت به یکدیگر، نسبت به مسئولین بدبین کند.» (4/9/88)

نهم. مردم و رهبری ما را با هم می‌خواهند نه در برابر هم. و آلام مردم اینگونه مرهم می‌گیرد؛ چون دردهای مشترک، هرگز جدا جدا درمان نمی‌شوند و رویارویی و بی‌اعتمادی نیز، بازی در زمین دشمن است.

ده. باور کنیم که انتساب «توطئه» به دولت برای «پذیرش توافق بد»، فقط پایه اعتماد عمومی به دولت را سست نمی‌کند؛ بلکه اعتماد مردم به خیلی از سرمایه‌های ارزشمند دیگر را که مقوّم اقتدار ملی است، فرو خواهد ریخت. و در برابر؛ دو پیام به دشمن می‌دهد. یکی اینکه مردم به مسئولان خود اعتماد ندارند. و دوم اینکه دولت ما به نفع مطامع شما و علیه منافع ملت خود عمل می‌کند!

اگر خود را انقلابی، دلسوز و مطیع رهبری می‌دانیم؛ بدانیم که «دشمن همین را می‌خواهد».

  • منبع: ایرنا
کد خبر 296507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha