همشهری آنلاین: معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور در ارائه توصیه‌هایی به مدیران روابط عمومی حوزه سلامت کشور تأکید کرد: هر چقدر انتشار دروغ و یا سانسور ناخوشایند و نادرست است، به همان میزان باید از اغراق و بزرگنمایی پرهیز کرد زیرا در نهایت هیچ یک از این روش‌ها جامعه را اقناع نخواهد کرد.

پرویز اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز اسماعیلی در اجلاس روسای مراكز روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشكده‌های علوم پزشكی كشور
گفت: امروز روابط عمومی عبارت است از یك نظام ارتباط‌گر و پویا كه لحظه‌ای درنگ و خواب ندارد؛ لذا باید با درك صحیح شرایط پیرامون و ظرفیت‌های پیام و رسانه، وارد مقوله مدیریت ارتباطات شد.

وی با اشاره تخصصی به سیر تاریخی نحوه انتقال پیام از گذشته تا به امروز كه به «عصر ارتباطات شبکه‌ای» معروف شده است، افزود: در عصر جدید ضمیر ناخودآگاه، آراء و كنش مردم را شكل می‌دهد و قدرت انتخاب مردم در كشاكش بررسی اخبار و اطلاعات متفاوت ارتقا می‌یابد.

اسماعیلی تاکید کرد: مدیران و دست‌اندركاران حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباطات دستگاه‌های دولتی باید با افزایش مهارت و تجهیز خود، هر چه بهتر از قابلیت فضای اطلاع‌رسانی غیر رسمی و شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: فرصت و تهدید در شبكه‌های اجتماعی یكسان است و موفقیت در این فضا مرهون استفاده حداكثری از فرصت‌هاست.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری ضمن تبیین ویژگی مخاطبان ایرانی نظیر جوانی و علاقمندی به استفاده از فناوری‌های نوین، به آخرین آمارهای بین‌المللی در خصوص عضویت ایرانی‌ها در شبكه‌های اجتماعی اشاره كرد و گفت: امروز در بسیاری از تحولات خبری، جامعه جلوتر از مسئولان و تصمیم‌گیران كشور است لذا باید سازماندهی و برنامه‌ریزی صحیح برای مدیریت این فضا بوی‍ژه جلوگیری از انتشار شایعه داشت.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه «روابط عمومی‌ها به جای دنباله‌روی، باید پیشرو و تصمیم‌ساز باشند»، گفت: امروز فرصت بزرگ ما «شهروند مشاركت‌جو» در تولید و توزیع اخبار است و تهدید بزرگ هم، ادامه رفتار سنتی با یك جامعه روزآمد از نظر ارتباطی است.

وی ضرورت مستندسازی و نگاه فرایندی به مقوله روابط عمومی را خاطرنشان ساخت و گفت: جامعه سالم در گرو تغذیه اطلاعات سالم است زیرا اگر اطلاعات بهنگام در اختیار جامعه قرار نگیرد، نیاز مخاطبان از منابع دیگر كه فاقد صلاحیت هستند تامین می‌شود به همین دلیل واكسینه كردن مردم از اطلاعات نادرست وظیفه روابط عمومی‌هاست.

اسماعیلی از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشكی خواست تا با نگاهی مجدد به سایت‌های خود و تهیه محتوا و خبر خوب، جایگاه این سایت‌ها را به منبع و مرجع قابل اطمینان برای مراجعان ارتقا دهند و به مثابه یك رسانه و بلكه فراتر از آن عمل كنند.
  • منبع: برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
کد خبر 296509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha