همشهری آنلاین: در ۲ انفجار نسبتا قوی و پیاپی که نیمه شب پنجشنبه در ۲ هتل در مناطق مرکزی بغداد رخ داد دستکم ۱۰ تن کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

انفجارهای بغداد با ۴۰ کشته و زخمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، تروریست ها خودروهای بمب گذاری شده را دیشب در مناطق مرکزی بغداد و نزدیک دو هتل بزرگ منفجر کردند.

این انفجارها در برابر باشگاه العلویه در منطقه کرّاده و در نزدیکی هتل شرایتون روی داد و انفجار دیگر در نزدیکی هتل باب الفل در منطقه جادریه بغداد روی داد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، پلیس عراق سومین خودروی بمبگذاری شده در پارکینگ هتل بابل را خنثی کرد.

هنوز هیچ شخص یا گروه خاصی مسئولیت این حملات مرگبار را برعهده نگرفته است.

بغداد به تازگی آماج حملات تروریستی و بمب‌گذاری قرار گرفته است.

روز شنبه در پی انفجار یک بمب در رستورانی در محله‌ شیخ عمر، یک غیر نظامی کشته شد و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

این بمب‌گذاری‌ها در بغداد در حالی صورت می‌گیرد که ارتش عراق همراه با نیروهای داوطلب مردمی در سراسر کشور به ویژه در استان‌های الانبار و صلاح الدین در حال مبارزه با تروریست‌های تکفیری گروه داعش است.

سازمان اطلاعات عراق چند روز پیش یک شبکه تروریستی وابسته به داعش را که قصد داشتند در مراکز حساس پایتخت بمب گذاری کند شناسایی و منهدم کرده بود.

هلاکت 100 تروریست داعشی در صلاح الدین

به گزارش  ايرنا، خالد خزرجی رییس کمیته امنیتی شورای استانداری استان صلاح الدین عراق، روزجمعه اعلام کرد: نیروهای نظامی و ارتش عراق طی عملیات اخیر خود در این استان موفق شدند 100 تروریست داعشی را به هلاکت برسانند.

پایگاه خبری المسله، خالد خزرجی اعلام كرد: نیروهای نظامی و مردمی عراق تلفات سنگینی به داعشی ها وارد کرده؛ بسیاری از آنان را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.

وی افزود : این نیروها، تعداد زیادی از خودروها و سلاح های آن ها را منهدم کرده و 75 درصد از مناطق واقع در الجزیره درغرب الدجیل و الاسحاقی را آزاد کردند.

به گفته خزرجی، نیروهای نظامی و مردمی موفق شده اند کنترل بیشتر مناطق الجزیره واقع درغرب شهرستان الدجیل و منطقه سیدغریب را در دست بگیرند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های دولتی آن به اهتزاز در آورند.

نیروهای نظامی و مردمی عراق صبح امروز پرچم عراق را بر فراز همه مناطق شمال الدجیل تا الثرثار بر افراشتند.

'هادی العامری' دبیرکل سازمان بدر عراق روز گذشته از آزادسازی منطقه الثرثار واقع در شمال الرمادی و شکستن حلقه محاصره 90سرباز مستقر در این محل خبر داد.

کد خبر 296545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha