همشهری آنلاین: حمید حسین الحمدانی از مسوولان جنبش مردمی انصارالله یمن گفت که عربستان با ترکیه توافق کرده شماری از سرکرده ها و عناصر تروریستی داعش فعال در سوریه را برای کشتار مردم یمن به این کشور بفرستد .

 عربستان صدها داعشی را برای کشتار مردم یمن اعزام کرده است

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری المسله، الحمدانی افزود: بر اساس اعتراف های تروریستی به نام ابوعمر و دیگر تروریست ها ی دستگیر شده در یمن، سرکرده های داعش در شهرالرقه سوریه و همچنین شهر هاتای ترکیه جمع شده و بنا بر درخواست عربستان تصمیم گرفتند شماری از تروریست ها را به یمن بفرستند.

وی یادآورشد که عربستان این تروریست ها را به پایگاه های نظامی در شهر مرزی نجران منتقل کرده، اسلحه در اختیار آنان قرار داده و آن ها را برای وارد شدن به خاک یمن آماده کرده است اما شماری از آن ها به محض ورود به خاک یمن دستگیر شدند .

الحمدانی توضیح داد: این تروریست ها پس از دستگیر شدن اعتراف کردند از طریق ترکیه، عربستان و قطر به یمن اعزام شده اند و 650 تروریست داعشی نیز به عربستان منتقل شده تا برای انجام عملیات تروریستی وارد خاک یمن شوند .

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور نابود و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.

سازمان ملل اخیرا اعلام کرد که در پی حملات کشورهای ائتلاف عربستان به یمن حدود 12 میلیون یمنی به غذا احتیاج دارند.

سازمان کمک رسانی آکسفام سازمان ملل نیز اخیرا اعلام کرد جنگ و نبود سوخت موجب قطع آب آشامیدنی در یمن شده و سلامتی حدود دو سوم مردم این کشور را در خطر قرار داده است و در حال حاضر 16 میلیون یمنی دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند .

کد خبر 296547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha