شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

کارگردان و فیلمنامه‌نویس تلویزیون و سینمای کشور گفت: اگر جشنواره‌های شمسه با ظرفیت منحصربه‌فردی که دارد بتواند به‌صورت سراسری برگزار شود موجب کشف استعدادهای بیشتری می‌شود و می‌تواند یک الگوی ملی باشد.

سيروس مقدم با اعلام اين مطلب در ادامه افزود: جشنواره‌هاي آييني، فرهنگي، هنري و تجسمي شمسه با اين رويكرد كه منجر به كشف استعدادهاي جوان، افكارنو و ديدگاه‌هاي تازه در عرصه مذهب و هنرهاي هفتگانه شده است از ارزشي واقعي برخوردار است. كارگردان سريال پايتخت اظهار داشت: توجه به جنبه رقابتي و تشويقي اين جشنواره نشان مي‌دهد كه جشنواره‌هاي شمسه جشنواره‌اي جدي و كاملا رقابتي است و تلاش دارد استعدادهاي فرهنگي و هنري را كشف كند. به‌گفته مقدم، در حقيقت، شمسه روي يكي از پاشنه آشيل‌هاي جامعه ما دست گذاشته است؛ ما در جامعه خودمان، هنر كشف استعدادها را نداريم و همين تنبلي ما، باعث هرز رفتن استعدادها مي‌شود.

وي تصريح كرد: بنابراين، نيت و حركت شمسه براي شناسايي استعدادها خودش يك هنر ارزشمند است و به نوبه‌خودم از معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران كه باني و برگزار‌كننده جشنواره شمسه است تشكر مي‌كنم. وي ادامه داد: در تمام دنيا شهرداري‌ها با مردم در ارتباطند و در ايران شهرداري تهران مبتكر اين رويداد بزرگ است و از دل رويداد بزرگ ارتباط نزديك شهرداري با مردم است كه جشنواره‌هاي ارزشمندي همچون شمسه متولد شده‌اند. سيروس مقدم اظهار كرد: اعتقادم براين است كشف استعداد متعلق به يك ناحيه، شهر يا يك كشور خاص نيست، در همه جاي كشورمان هنرمندهاي خوب و اهل فن و بااستعداد وجود دارند. اگر جشنواره‌هاي شمسه با اين ظرفيت منحصربه‌فردي كه دارد بتواند به‌صورت سراسري برگزار شود موجب كشف استعدادهاي بيشتري مي‌شود و كار ملي‌تر و كامل‌تري را كه محدود به سطح شهر تهران نيست انجام داده است.

کد خبر 296609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha