همشهری آنلاین: میخاییل ساآکاشویلی رییس جمهوری سابق گرجستان با حکم رییس جمهوری اوکراین به عنوان استاندار استان اودسا در جنوب این کشور منصوب شد.

 رییس جمهوری سابق گرجستان، در اوکراین استاندار شد

به گزارش ايرنا، رسانه های روسی روز شنبه به نقل از یک مقام دفتر رییس جمهوری اوکراین اعلام کردند: 'پترو پوروشنکو' رییس جمهوری اوکراین، حکم انتصاب ساآکاشویلی به مقام استاندار اودسا را امضا کرد.

نیکلای پاکروفسکی سخنگوی استانداری اودسا نیز روز شنبه در شبکه اجتماعی فیس بوک با تایید خبر انتصاب ساآکاشویلی خاطرنشان کرد که مراسم معارفه ساآکاشویلی به عنوان استاندار اودسا برگزار می شود.

استان اودسا در جنوب اوکراین و در ساحل دریای سیاه واقع شده و بخش عمده ساکنان این منطقه را روس تبارها تشکیل می دهند.

در همین حال رسانه های روسی روز شنبه، از دریافت تابعیت اوکراینی ساآکاشویلی خبر دادند.

ساآکاشویلی از پاییز سال گذشته در اوکراین بسر می برد و بهمن ماه سال گذشته به عنوان 'رییس شورای بین المللی مشاوره اصلاحات' رییس جمهوری اوکراین منصوب شده بود.

میخاییل ساآکاشویلی که از سال2004 تا 2014 رییس جمهوری گرجستان بود، از طرف دستگاه قضایی کشور خود متهم به حیف و میل بودجه دولت در دوره مسئولیت، سوءاستفاده از اختیارات در آن دوره و سرکوب مخالفان متهم شده و تفلیس در این رابطه خواستار استرداد وی از کی یف شده است.

دادستانی کل اوکراین در فروردین ماه گذشته درخواست گرجستان برای استرداد ساآکاشویلی را رد کرد.

به گزارش رسانه های روسی، دادستانی کل اوکراین طی بیانیه ای اعلام کرد که با بررسی درخواست گرجستان برای استرداد ساآکاشویلی، به این نتیجه رسید که وی در این کشور به دلایل سیاسی تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد.

کد خبر 296660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha