ما با نشانه‌های گرافیکی زندگی می‌کنیم.

يك نشانه‌ به ما مي‌گويد روي پله‌هاي برقي نبايد بدويم، نشانه‌اي ديگر هشدار مي‌دهد اين آب آشاميدني نيست و يك وقت‌هايي اين نشانه‌اي مهم مي‌شود كه با كمك آن متوجه شويم كه رستوران نزديك است... گرافیک، یک اثر هنری است که می‌‍‌خواهد پیامی را از طریق بصری در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ما برساند.  اين نشانه‌ها در همه‌جا ديده مي‌شوند. غير از اين نشانه‌ها، پوسترها، طراحي برندهاي معروف، نشان شركت‌ها و مؤسسه‌ها... همه هنر گرافيك هستند. براي وارد‌شدن به دنياي گرافيك بايد طراحي خوبي داشته باشي و با تكنيك‌هاي نقاشي آشنا باشي.

دوچرخه شماره ۷۹۰

گرافيك از هنرهای تجسمی است که دارای کاربردهای متنوع و گسترده‌ای است. اما اگر مي‌خواستيد گستردگي گرافيك را كشف كنيد بهتر بود كه به ديدن نمايشگاه آثار گرافيك «رودي باور» و «كن‌كاتو» مي‌رفتيد. اين نمايشگاه تا هشتم خرداد، در موزه‌ي هنرهاي معاصر برپاست.

دوچرخه شماره ۷۹۰

جالب است «رودي باور» براي اين نمايشگاه چادرهاي سفر و چادرهاي كوچ را به‌عنوان موضوع انتخاب كرده بود و مدل‌ انواع چادرهاي مورد استفاده‌ي عشاير و تركمن‌ها را با بيان هنري خود به نمايش گذاشته بود. روي يكي از چادرها بازديد‌كنندگان پيام‌هايي نوشته‌اند مثل اين جمله: «گرافيك در همه‌جا ديده مي‌شود.»، «‌مرتضي مميز يادت به‌خير!»، «‌تو مي‌بايد تا آخر دنيا باشي» و...

رودي باور در مراسم افتتاحيه‌ي نمايشگاه گفت: «براي من طراحي، يك بيان شخصي نيست، بلكه بياني جهاني و اجتماعي است.»

 او مي‌گويد: «يك اثر گرافيكي مي‌تواند فضايي غمگين را به فضايي شاد تبديل كند.»

او در گفت‌وگويي ديگر گفته است: «دوست دارم در كارهايم به زباني برسم كه از سوي همه قابل درك باشد.»

اما آثار گرافيكي هنرمند استراليايي «كن كاتو» نيز در اين موزه به نمايش درآمده بود. او مي‌گويد: «گرافيك تنها يك شغل نيست، بلكه هنر زندگي است. هميشه براي من جالب است كه گرافيست‌ها و طراحان فكر مي‌كنند كار بزرگي انجام داده‌اند، اما وقتي وارد سوپرماركت مي‌شويم همه‌ي بيسكوييت‌ها بسته‌هايي شبيه هم دارند...»

او مي‌گويد: «بايد بدانيم يك برند چگونه مي‌تواند هم‌زمان هم از هويت بصري و هم به‌نوعي از هويت جهاني برخوردار باشد.»

کد خبر 296842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha