درحالی‌که برخی از مدارس غیردولتی اواسط سال تحصیلی جاری بابت فوق‌برنامه از والدین دانش‌آموزان پول دریافت کردند و در پاسخ اعتراض‌ها نیز گفتند که فوق‌برنامه‌ها در شهریه محاسبه نشده بود، اکنون یکی از مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده دریافت پول برای این کلاس‌ها تخلف است.

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران به ايسنا گفته: «اگر يك مدرسه غيردولتي به‌عنوان فوق‌برنامه پولي بگيرد مرتكب تخلف شده. در مدارس غيردولتي شهريه‌اي به نام فوق برنامه نداريم و هزينه فوق‌برنامه هم در دل شهريه مصوب شده است.» اسفنديار چهاربند شهريه مدارس غيردولتي را اينطور تعريف كرده: «شهريه آن قسمت از هزينه‌اي است كه بابت برنامه درسي هفتگي دريافت مي‌شود. وجهي كه بابت سرويس اياب و ذهاب، غذا، روپوش مدرسه و... درنظر مي‌گيرند شهريه نيست و جمع كردن اين مبالغ با شهريه اصلي برنامه درسي، انحرافي است كه در قضاوت اثرگذار مي‌شود.»

وي گفت: برنامه درسي مصوب دوره ابتدايي 25ساعت، دوره اول متوسطه 30ساعت و دوره دوم متوسطه 36ساعت است. علاوه بر اين همه مدارس غيردولتي فوق‌برنامه دارند و كسي حق انتخاب ندارد و بايد در فوق‌برنامه‌ها شركت كند. فوق برنامه در مدارس غيردولتي الزامي و در هم تنيده است و برنامه مصوب ابتدايي با فوق‌برنامه ادغام مي‌شود و ديگر نمي‌توان آن را جدا كرد. البته وي به نكته حائز اهميتي اشاره كرده كه معمولا برخي مدارس دولتي آن را رعايت نمي‌كنند، اينكه با توجه به در هم تنيده بودن برنامه درسي مصوب و فوق برنامه يك شهريه اعلام شده و آنچه به‌عنوان شهريه ابلاغ شده شامل هزينه برنامه درسي مصوب و فوق برنامه است.

کد خبر 297026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha