مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مخترع ایرانی موفق شد تا رادیاتورهایی با لوله‌هایی از جنس مس بسازد و از این طریق در مصرف آب و گاز صرفه‌جویی شود.

رادیاتور مسی ساخته شد

به گزارش مهر، سیروس جعفری مخترع "رادیاتور مسی با راندمان حرارتی بالا" گفت: با توجه به این که رادیاتورهای کنونی آب، گاز و فضای زیادی را برای تولید حرارت مصرف می‌کنند به فکر تولید رادیاتورهایی با کم‌ترین مصرف افتادیم.

وی گفت: در ساخت این رادیاتورهای راندمان بالا از مس استفاده کردیم که این کار برای اولین بار در ایران انجام گرفته است.

جعفری با بیان این که این رادیاتور مسی کاملا بدون فن و فن دار با توان حرارتی بالا است، اظهار داشت: به عنوان مثال رادیارتورهای یک متری رایج به ۶ لیتر آب برای گرم کردن نیاز دارند در صورتی که رادیاتورهای مسی می‌تواند با کم‌تر از دو لیتر آب حرارت بیش‌تری را تولید کنند. همچنین در رادیاتورهای مسی، آب از طریق لوله مسی حرکت می‌کند و می‌تواند با کم‌ترین مصرف گاز، نیز بیش‌ترین حرارت را تولید کند.

به گفته وی، به دلیل این که رادیاتورهای کنونی در عین اشغال فضای بیش‌تر، گرمای کم‌تری تولید می‌کنند عنوان کرد: اگر در یک واحد صد متری از چهار رادیاتور معمولی استفاده شود، می‌توان از نصف تعداد آنها از رادیاتورهای مسی در واحد صد متری به کار برد در عین حالی‌که بیش‌ترین حرارت را ایجاد می‌کند. هر یک متر رادیاتور مسی، ۳۳۴۵ کیلوکالری گرمایش دارد.

جعفری افزود: در شوفاژ مسی فن‌دار و بدون فن با توان حرارتی بالا، تمامی مشکلات پوسته، رنگ، زنگ به طور کامل حل شده و علاوه بر این، ماندگاری رادیاتور نیز بالا می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: رادیاتورهای مسی ظرفیت حرارتی بالایی دارند که برای متراژهای بزرگ مناسب است و کم‌ترین حجم آبگیری را دارد.

رادیاتور مسی بدون فن با توان حرارتی و ماندگاری بالا در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده و با همکاری سیامک مرادی انجام گرفته است.

کد خبر 297038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha