سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

همشهریآانلاین: سنی‌های عراق به شدت به دنبال دریافت کمک‌های مستقیم نظامی از آمریکا برای مبارزه با داعش هستند.

isis

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، نیک پیتون والش خبرنگار این شبکه در عراق گفت: سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق که قدرتمندترین شخصیت سیاسی سنی در عراق به شمار می‌رود در اظهاراتی به تازگی گفت تا جايي‌که خبر دارد نیروهای ویژه ارتش عراق که امنیت شهر الرمادی را به عهده داشتند، دستور عقب نشینی دریافت کرده‌اند و یا به طور خودمختار تصمیم گرفته‌اند که از شهر الرمادی عقب نشینی کنند.

او اضافه کرد: حیدر العبادی ،نخست‌وزير عراق که فرمانده کل غیرنظامی نیروهای مسلح عراق نيز هست از این دستور به نیروهای عراقی مطلع بوده است.

او همچنین گفت: در حال حاضر در حال بررسی این مسئله است که آیا نیروهای عراقی دستور عقب نشینی دریافت کرده‌اند یا خیر.

خبرنگار سی ان ان گفت:این‌که در الرمادی چه گذشته تبدیل به مسئله‌ای حساس شده است . همچنین باید به خاطر داشت که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی نیروهای عراقی را به نداشتن تمایل برای جنگ متهم کرد و این مسئله تبدیل به یک بازی اتهام زنی بین المللی شد این مسئله همچنین موجب افزایش حساسیت ها درباره این مسئله شد که دولت عراق علاقه‌ای به دفاع از سرزمین‌های سنی مانند رمادی ندارد. این مسئله در مناطق جنوب غربی عراق نیز شنیده می‌شود؛ مناطقی که نیروهای شبه نظامی با ارزان‌ترین سلاح ها و و کمترین حمایت بغداد در حال نبرد با داعش هستند.

آمریکا خواستار عقب نگه‌داشتن داعش در مناطق جنوب غربی عراق است و آن را برای پیروزی در برابر داعش کلیدی می‌داند.

سنی‌های میانه‌روی عراقی به شدت در تلاش برای آزاد کردن مناطق سنی‌نشین عراق از دست داعش هستند. اگر آمریکا ریسک ارسال سلاح به استان الانبار را متقبل شود کمکی کرده است که به شدت در این منطقه به آن نیاز است .آنها ماه‌هاست با داعش در حال نبرد هستند و اکنون دشمن به آنها بسیار نزدیک شده است. با این حال شمار زیادی از آنها ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند. برخی از آنها کلاشنیکف هایی دارند که در تولید آن از فلزات ارزان استفاده شده است.

یکی از این نظامیان گفت :دولت به ما کمک نمی‌کند و ما حتی سلاح هایمان را خودمان می‌خریم.

 یکی دیگر از این نیروهای سنی می‌گوید: گروه داعش یک گروه سنی نیست آنها دشمنی هستند که دنبال ویرانی است نه ساختن.

شهردار یکی از شهرهای محلی استان الانبار که داعش در اطراف آن مستقر است نیروهای داعش را از صفحه تلویزیون مرتبط با دوربین مدار بسته‌ای که در دفتر خود دارد، می‌تواند مشاهده کند.

این شهردار با این دوربین که فاصله‌ای طولانی را نیز می‌تواند زیر نظر داشته باشد، محل اصابت خمپاره‌هایی که به سمت داعش شلیک می‌شود را دنبال می‌کند. آنها با پول خود و جمع‌آوری کمک این خمپاره‌ها را خریده‌اند. آنها می‌گویند مسئولان دولت عراق به سنی‌ها اعتماد ندارند و درخواست‌های آنها طی ماه اخیر برای دریافت کمک را نادیده گرفته‌اند. اکنون آنها خود برای خرید سلاح اقدام کرده‌اند. 

او می‌گوید: سلاح‌های زیادی در بازار عراق، چه سلاح‌های ارتش قبلی و چه سلاح‌هایی که داعش از ارتش عراق گرفته است و اکنون در بازار سیاه می فروشد، به راحتی قابل خریداری است.

نیروهای سنی می‌گویند: آمریکا باید مستقیم به آنها کمک کند چرا که سلاح برای مقابله با داعش بسیار مهم است. در کنار مقر نیروهای داوطلب سنی یک آمبولانس که عربستان سعودی به عراق فرستاده است مشاهده می‌شود.

خبرنگار سی ان ان گفت: بسيار مهم است نیروهای سنی بتوانند سلاح‌هایی که برای مبارزه با داعش نیاز دارند، دریافت کنند. شخصیت‌های سنی دریافت کمک مستقیم از آمریکا را بسیار مهم می‌دانند. در کشور عراق که دچار اختلافات فرقه‌ای است سنی‌ها خواستار دفاع از سرزمین‌های خود هستند با این حال از منابع کافی برخوردار نیستند و این مسئله موجب تردید درباره حمایت های دولت عراق از سنی‌ها شده است.

کد خبر 297045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha