همشهری آنلاین: فیلم مستند- داستانی "کربلا؛ جغرافیای یک تاریخ" در جشنواره بین‌المللی "ربیع‌الشهاده" در کربلا برنده بهترین جایزه شد. این مستند محرم در ایران اکران خواهد شد.

فیلم کربلا جغرافیای یک تاریخ

به گزارش همشهري آنلاين اين فيلم كه به واسطه تركيب مستند و عناصر دراماتيك از بار عاطفي فراواني برخوردار است، محصول حوزه هنري است و به تهيه‌كنندگي بهروز مفيد و كارگرداني داريوش ياري ساخته شده است.

بهروز مفيد كه خود سال‌ها تجربه مديريت در تلويزيون و توليد تعدادي زيادي فيلم‌هاي مستند و نمايشي دارد در خصوص اين فيلم گفت: فيلم کربلا... فيلمي تحليلي و تاريخي است که حرکت امام حسين(ع) از مکه به کربلا را شامل مي‌شود و شهادت ايشان در عاشورا را دربر مي‌گيرد. همچنين در اين فيلم عزاداري‌هاي مردم تا به امروز را هم نشان داده مي‌شود و صحنه حرکت کاروان به کربلا بازسازي شدهاست...راوي فيلم شهاب عباسي و موسيقي آن هم از مجيد انتظامي است.

در اين مستند سينمايي با تلفيقي از نقاشي، پرده خواني تلاش شده تا فيلمي با آميزهاز هنرهاي نمايشي ارائه شود.

در جشنواره ربيع‌الشهاده از 48 كشور شركت كرده بودند. اين جشنواره مشتمل بر بخش‌هاي مختلف آثار هنري و ادبي درباره حضرت امام حسين(ع) و حضرت عباس (ع) است. اين آثاردر حوزه‌هاي ادبيات، پژوهش، عکس، فيلم و ... مطرح ارائه مي‌شود.

در اين جشنواره بسياري از علماي ديني حضور داشتند. همچنين اهل تسنن، مسيحيان و پژوهشگراني که به امام حسين(ع) ارادت دارند در کنار علما و هنرمندان و محققان شيعه آثاري که در اين جشنواره عرضه شد، تماشا کردند.

به رغم اينكه شرط شركت فيلم‌هاي در اين جشنواره حداكثر زمان 40 دقيقه‌اي است اما قدرت فيلم "كربلا؛ جغرافياي يك تاريخ" به حدي بود كه اين فيلم بلند اجازه شركت در بخش مسابقه را يافت و در نهايت نيز بهترين جايزه آن را از آن خود كرد.

به گفته مجتبي راعي، كه در اين جشواره شركت داشت،‌ استادان دانشگاه هنر بغداد که به تماشای این فیلم آمده بودند، بعد از آن هر جا که حرف می‌زدند مثالشان را از این فیلم می‌آوردند.

اين مستند داستاني، ماه محرم در ايران اكران خواهد شد.

کد خبر 297069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha