همشهری آنلاین: چهل و ششمین شماره دوماهنامه سینما و ادبیات منتشر شد. سینما و ادبیات برای این شماره سینمای ترکیه و ویژه‌نامه نوری بیلگه‌جیلان را انتخاب کرده و فیلم‌های این سینماگر و تاریخچه سینمای ترکیه را به دقت مورد بررسی قرار داده است

‍Cinema

«آغازبندي فيلم» موضوع سينماي ايران اين شماره مجله است كه در نشست تهمينه ميلاني, فريدون جيراني, عبدالرضا كاهاني و جواد طوسي موضوع آغاز در فيلم‌هاي ايراني به چالش كشيده است.

اما بخش مستند اين شماره آثار مستند«كامران شيردل»را انتخاب كرده و اميد روحاني در گفت‌وگوي خواندني‌اش با اين مستندساز برجسته ايراني همه چيز از ورود او به اين عرصه تا چگونگي توليد مستندهايش را به بحث گذاشته است. همچنين در مقالات ديگري از جمله همايون امامي و رامتين شهبازي اين موضوع پي گرفته شده است..

و اما در بخش ادبي مجله بر موضوع مهم «خرده‌روايت» در ميزگرد محمد شهبا, حسين پاينده, فرشته احمدي و نوشته‌هاي احمد اخوت, محمدرضا كاتب, ابوتراب خسروي, حسين سناپور و... و در آثار كلاسيك و مدرن تمركز شده است.

مجله اين شماره دو مصاحبه اختصاصي دارد؛ يكي با بهمن فرسي نمايشنامه‌نويس, شاعر و نويسنده كه سال‌هاست با هيچ نشريه‌اي در ايران مصاحبه نكرده و دومي با پاتريك موديانو برنده نوبل ادبي سال 2014 كه همراه با پرونده مفصلي كه از آثار و جهان داستاني او ارائه شده است شناخت خوبي به مخاطب ايراني مي‌دهد تا كارهاي اين نويسنده فرانسوي را هر چه بهتر بشناسد.

کد خبر 297081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha