همشهری آنلاین: ایران خودرو تبریز اولین پروژه مشارکت بخش خصوصی در تولید خودرو در راستای اصل 44 قانون اساسی افتتاح شد.

در مراسم ایران فتتاح ایران خودرو تبریز معاون اول رییس جمهور، سرپرست وزارت صنایع و معادن، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، نماینده ولی فقیه و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع ومعادن ،معاون اول رئیس جمهور در این مراسم گفت: این طرح که بزرگترین واحد صنعتی شمال غرب کشوراست با 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی  احداث شده است که نزدیک بودن این واحد به بازارهای آسیای میانه از مزیتهای این واحد در راستای چشم‌انداز 20 ساله می باشد.

دکتر داودی با بیان اینکه دولت برای تامین 175 میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز فازهای بعدی این طرح آماده همکاری است گفت:یکی از مناطقی که دولت برای ارتقاء روابط بین المللی هدف گذاری کرده آسیای میانه است و آذربایجان شرقی هم با عنوان نیک استان نزدیک به منطقه کشورهای آسیای میانه می تواند به بازار مناسبی برای محصولات صنعتی تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد 2 ساله دولت نهم اعلام کرد: دولت نهم زمان اجرای پروژ‌ها را 2 سال کاهش داده است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد:دولت در راستای کاهش تصدی‌گری خود طی 2 سال گذشته ، 8 مصوبه ولایحه به تصویب رسانده است و در زمینه حضور بخش خصوصی 60 مصوبه داشته است .

همچنین مراسم کلنگ زنی فاز دوم ایران خودروی تبریز با حضور مهندس محرابیان سرپرست وزارت صنایع ومعادن برگزار شد.

دکتر منوچهر منطقی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم در مراسم افتتاح ایران خودرو تبریز گفت: راهبرد عمومی ایران خودرو تمرکز زدایی در راستای سیاست دولت است.

وی افزود: تمامی پروژه های آتی گسترش ایران خودرو با مشارکت بخش خصوصی طرح ریزی و محقق خواهد شد.

منطقی با بیان این که شرکت ایران خودرو در ایجاد سایت تبریز از تجارب سایت های خارجی استفاده کرده، اظهار داشت: ایران خودرو توانمندی ایجاد هر سایت خودروسازی در هر نقطه دنیا با هر بودجه و ظرفیتی را دارا است.

وی ایجاد سایت تبریز را مرهون تحرک بالای بخش خصوصی، پشتیبانی دولت و نخبگی و خبرگی ایران خودرو در طراحی و توسعه سایت های صنعتی عنوان کرد.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: توسعه ساخت قطعات خودرو در منطقه یکی از سیاست های این شرکت است که بر همین مبنا برنامه ریزی دو محصول جدید در سایت ایران خودرو تبریز تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت خاص ایران خودرو تبریز، این واحد می تواند نقش مهمی در صادرات به بازارهای منطقه داشته باشد.

منطقی برنامه ایران خودرو تبریز را تا سال 1390 تولید 90 هزار دستگاه وانت باردو و پژو روآ عنوان کرد و اظهار داشت: تولید پژو روآ از سال 88 در ایران خودرو تبریز آغاز می شود.

وی تاکید کرد: تولید نسل دوم خودروی ملی ایران در فاز دوم سایت تبریز تدارک دیده شده است.

وی گفت: در صورت حمایت مسئولان محلی به ویژه استانداری و نمایندگان مجلس، این مجموعه می تواند به کانونی برای اشتغالزایی و توسعه صنایع پیشرفته در ساخت قطعات با تکنولوژی بالا تبدیل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت نصب شده در ایران خودرو در حال حاضر 700 هزار دستگاه است که در طول دو سال آینده به یک میلیون دستگاه می رسد.

کد خبر 29818

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز