یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کوسه‌ها به واسطه ساخته شدن فیلم‌هایی مانند فیلم آرواره بد‌نام شده‌اند، شاید هم به این خاطر که آسیب‌دیدن از جانب یک کوسه برای رسانه‌ها خبر جالب‌تری است تا آسیب‌دیدن توسط دیگر حیوانات.

براساس گزارش Cnet، اما حقيقت اين است كه تعداد ديگر حيواناتي كه مي‌توانند جان انسان را بگيرند يا به او آسيب وارد آورند، و احتمال آسيب‌ديدن انسان توسط ديگر گونه‌هاي جانوران بسيار بيشتر از كوسه‌ها است.

پس از دو حمله اخير كوسه‌ به انسان در ساحل كاروليناي شمالي كه اين شكارچيان دريا را بار ديگر در مركز توجه اخبار و رسانه‌ها قرار داد،‌ بررسي آمار مرگ ناشي از حمله حيوانات مختلف در آمريكا در طول سال براساس آمار مركز كنترل بيماري‌هاي آمريكا اطلاعات جالب توجهي را آشكار كرده‌است.

براساس اين آمار، احتمال اينكه يك آمريكايي در اثر حمله يك گاو جانش را از دست بدهد بسيار بيشتر از احتمال مرگ در اثر حمله كوسه است. 

ارقام جمع‌آوري شده نتيجه تحقيقي درباره مرگ و مير ناشي از حملات حيوانات بين سال‌هاي 2001 تا 2013 در آمريكا است. اين آمار نشان مي‌دهند كه ميانگين كشته شدن انسان توسط كوسه‌ها، تمساح‌ها و خرس‌ها در هر سال از اين دوره زماني يك نفر بوده‌است، درحالي كه گاوها سالانه 20 نفر را مي‌كشند. بيشتر اين مرگ‌ها ناشي از جراحات وارد شده توسط گاو‌هاي مزرعه و حين كار در مزارع رخ داده‌اند.

با اين‌همه گاوها رتبه اول را در ليست مرگ و مير ناشي از حمله حيوانات ندارند،‌ زنبورها و پشه‌ها به لطف واكنش‌هاي آلرژيكي كه ايجاد مي‌كنند،‌ با سالانه 58 قتل رتبه اول را در اختيار دارند. پس از آن پستانداراني مانند اسب‌ها يا خوك‌ها با كشتن سالانه 52 نفر رتبه دوم و سگ‌ها با قتل سالانه 28 نفر رتبه سوم اين ليست را در اختيار دارند.

گاوها با ميانگين 20 نفر در سال، بند‌پايان غيرسمي از قبيل مورچه‌ها با ميانگين 9 نفر در سال، عنكبوت‌ها با ميانگين 7 نفر در سال، مارها با ميانگين 6 نفر در سال و كوسه‌ها، تمساح‌ها و خرس‌ها هريك با ميانگين يك نفر در سال رتبه‌هاي بعدي ليست را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 298670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha