همشهری آنلاین: اداره کل استاندارد تهران بر ممنوعیت استفاده از هرگونه شیرین‌کننده منصوعی، طعم‌دهنده‌های طبیعی و مصنوعی، رنگ و نگهدارنده در آبمیوه‌ها و نکتارها تاکید کرد.

ممنوعیت استفاده از هرگونه شیرین کننده مصنوعی در آبمیوه

به گزارش خبرنگار ایسنا، بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد، نوشیدنی‌های بر پایه آب میوه به سه دسته آبمیوه، نکتار و نوشیدنی‌های میوه‌ای بدون گاز و گازدار تقسیم می‌شوند که هر کدام از این موارد از لحاظ درصد و میزان آبمیوه محتوی متفاوت هستند.

به گفته مسلم بیات، مدیرکل استاندارد تهران با توجه به تفاوت میان این نوشیدنی‌ها در آبمیوه و نکتار استفاده از شیرین‌کننده‌های مصنوعی، طعم‌دهنده‌های طبیعی، مشابه طبیعی و مصنوعی مطابق با استاندارد ملی ممنوع است.

این در حالی است که در نوشیدنی‌های میوه‌ای استفاده از طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌های طبیعی تا رسیدن به طعم و رنگ مطلوب مجاز است.

بر اساس این گزارش، آبمیوه‌ها و نکتارها به روش فیزیکی از میوه سالم و رسیده یا از رقیق شدن آبمیوه تغلیظ شده کنسانتره یا پوره میوه با آب آشامیدنی تا رسیدن به غلظت مطلوب به همراه افزودنی‌های مجاز خوراکی که در هر فرآورده در استاندارد ملی مربوط مشخص شده است تهیه می‌شود.

بیات همچنین تاکید کرده است که استفاده از هرگونه رنگ، شیرین‌کننده و طعم‌دهنده‌های مصنوعی و نگهدارنده در هر سه نوع نوشیدنی غیرمجاز است.

کد خبر 298806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha