همشهری آنلاین: ضیافت لطیف شعر و ادب در"حریرتحریر" برنامه ضیافت رمضانی " حریر تحریر" با حضور شاعران ، طنز پردازان و ترانه سرایان از ۳۰خرداد ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران آغاز شده و همچنان با استقبال علاقمندان تا ۸ تیر دنبال می‌شود.

حریر تحریر

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران در طول مدت برگزاری ضیافت رمضانی"حریر تحریر" تاکنون شاعران زیادی در این مراسم حضور یافته اند که از ان میان می توان به محمد علی شیرازی ، اکبر آزاد ، ساعد باقری ، عبدالجبار کاکایی ،ابراهیم اسماعیلی ، سهیل محمودی ، محمود دست پیش ، حمید رضا شکار سری ، محمد مجد ، سعید بیابانکی ، مهدی استاد احمد ، محمد علی بهمنی و... اشاره کرد.

حمید رضا شکارسری شاعر و منتقد ادبی، در حاشیه برگزاری این رویداد "حریر تحریر" را برنامه ای بسیار ارزشمند عنوان کردو اظهار داشت:چنین برنامه هایی را از چند وجه می توان مورد بررسی قرار داد از سویی حریر تحریر می تواند فضایی فرهنگی از انواع و اجناس مختلف ایجاد نماید و از سویی دیگر شعر را وارد زندگی مردم کند. در واقع شعر از حالت یک جنس لوکس وارد زندگی روزمره ما می شود . این فرصت بسیار مغتنمی است برای شاعران و نویسندگان که دور هم آیند و به مخاطبین اجازه می دهد تا در یک زمان پاک مثل زمان آستانه اذان با شاعرانی که دوستشان دارند هم کلام و هم نشین شوند.

شکارسری که در زمینه ادبیات و شعر صاحب آثار بسیاری همچون رد پا بر لبه تيغ ،عصر پایان معجزات ، تنها برف کوچ نکرده و ... است فعالیت های کانون ادبی نیاوران را بسیار خجسته و مفید ارزیابی کرد و ادامه داد: کانون ادبی نیاوران باعث شده شاعرانی از قواره ها و ژانر های مختلف در کنار هم آثار خود را نقد و بررسی کنند .در کنار این مسائل این کانون توانسته کاری علمی انجام دهد یعنی در کنار لذت از شعر خوانی که نصیب مخاطبین می شود رسالت ارتقاء علمی خودش را فراموش نکرده است که نمونه آن را در کتاب  "سه شنبه های نیاوران" می بینیم.

سعید بیابانکی شاعر و نویسنده آثار فاخری همچون " سروده‌های دلنشین مذهبی‌" نیز در سخنانی ماه رمضان را ماه شادمانی عنوان کرد و گفت : هر چه قدر برنامه هایی همچون حریر تحریر با شکوه تر برگزار شود عظمت این ماه مبارک به واسطه شعر و ادبیات بیشتر نمایان می شود . از دست اندرکاران خلاق این برنامه سپاسگزارم که چنین برنامه هایی را برگزار می کنند .دو سال از زمان تاسیس کانون ادبی نیاوران می گذرد . در فرهنگسراهای مختلفی کانون ادبی وجود دارد اما تفاوت کانون ادبی نیاوران با دیگر کانون های ادبی در خروجی و محصولی است که نیاوران از فعالیت هایش عرضه می کند.

عبدالجبار کاکائی نویسنده، شاعر و زبان‌شناس نیز در سخنانی حضور مدیرانی با نگاه فرهنگی در راس امور را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ابراز داشت : چهره های ادبیات ایران در فرهنگسرای نیاوران بدون هیچ تنش و حاشیه ای حضور پیدا می کنند و شعر می خوانند که این مهم نشان دهنده حضور مدیری مجرب و کار آزموده در این مکان فرهنگی می باشد. وجهه فرهنگی و هنری را که این مجموعه به دست آورده باید به فال نیک گرفت . برگزاری برنامه هایی همچون حریر تحریر فضای لطیف و خوشایندی را قبل از افطار ایجاد می کند . مهمترین وجه توفیق یک حرکت فرهنگی دیدن خروجی آن است.

کتاب "سه شنبه های نیاوران " حاصل نشست هایی است که از دل چنین برنامه هایی بیرون آمد بدین سو این اتفاق به نفع ادبیات ایران است.

محمد علی بهمنی شاعر ، غزل‌سرا نیز در سخنانی فضای برنامه های "حریر تحریر "را بسیار دلنشین و دوستانه بیان نمود و گفت: آثاری که در این برنامه ارائه می شود از سویی برای مخاطبین ارزشمند است و از سویی دیگر در حافظه ها ماندگار می شود . کتاب "سه شنبه های نیاوران" رسانه ای است که اشعار شاعران را به سمع و نظر دیگران می رساند. امیدوارم جلد دوم این کتاب با لحاظ کردن ظرافت ها و نکته ها طبق وعده هایی که داده شده سریعتر چاپ شود. سه شنبه های نیاوران در باور ها و گفتگوی شاعران در طول هفته جاری است از این رو بسیار لذت می برم وقتی می بینم برنامه های کانون ادبی نیاوران توانسته در دل مردم جای خودش را باز کند.

هشتمین ضیافت رمضانی " حریر تحریر" با عنوان "دریادلان خاموش" در دهمین روز ماه مبارک رمضان با یاد 175 شهید غواص و خط شکن دفاع مقدس عصر روز شنبه ششم تیرماه از ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران آغاز می شود و حضور عموم علاقمندان در این برنامه آزاد است. لازم به ذکر است نشست سه شنبه های شعر نیاوران نیز هر هفته با حضور شاعران و ترانه سرایان توسط کانون ادبی فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

کد خبر 299285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha