همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص گفت: امروز خطر بین‌المللی نابودی محیط زیست و منابع طبیعی کمتر از تروریسم نیست و متاسفانه تهدید منابع زیست محیطی، به صورت خاموش و آرام، دنیا را به تدریج به سمت نابودی و تخریب پیش می‌برد و در واقع خطرناک‌تر از تروریسم است.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز (شنبه 6 تير) مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تاسف از جنایات تروریستی اخیر گروهک داعش در کشورهای کویت، تونس و محکومیت شدید این اقدامات، افزود: جای نگرانی و تاسف بسیار است که گروهکی به دروغ ادعای مسلمانی و حکومت اسلامی دارد، دستور العملی جدید بویژه در ماه مبارک رمضان برای تشدید خشونت علیه تشیع، گروه خاصی از تسنن و مسیحیان صادر می کند که نمونه تاسف بار را در انفجار مسجد امام صادق(ع) کویت شاهد بودیم.

وی ادامه داد: نمازگزاران این مسجد مظلومانه در حال سجده مورد حمله تروریستی قرار گرفتند که حدود 30 نفر شهید و 200 نفر زخمی شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: متاسفانه دامنه این جنایت‌ها به تونس و حتی فرانسه هم رسید که البته درفرانسه ابعاد کوچک‌تری داشت ولی سر و صدای سیاسی آن نسبت به کشورهای اسلامی بلندتر بود که خواستار همکاری غرب، اعراب و مسلمان‌ها شدند.

هاشمی رفسنجانی، جمهوری اسلامی ایران را قربانی اول تروریسم در جهان است دانست و با یادآوری هفتم تیرماه سالگرد انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 نفر از بهترین شخصیت‌های کشور اعم از وزیر، نماینده مجلس و قاضی، شخصیت‌های روحانی و مسئولان، یاد و خاطره سید این شهدا، شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش را گرامی داشت.

وی خاطرنشان کرد: هر چند شهادت مظلومانه این عزیزان و سایر شهدای قربانی ترورهای کور در کشور سخت و سنگین بود ولی ضربات موثر و کاری که بعد از این شهادت‌ها به گروه‌های تروریستی به ویژه گروهک منافقین وارد شد، آنها را رسوا و برای همیشه در اذهان مردم منفور و منزوی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به آغاز بررسی و تدوین سیاست‌های کلی محیط زیست در مجمع اشاره کرد و گفت: امروز خطر بین‌المللی نابودی محیط زیست و منابع طبیعی کمتر از تروریسم نیست و متاسفانه تهدید منابع زیست محیطی، به صورت خاموش و آرام، دنیا را به تدریج به سمت نابودی و تخریب پیش می‌برد و در واقع خطرناک‌تر از تروریسم است.

هاشمی رفسنجانی، تهدیدات زیست محیطی از جمله گرم شدن زمین و تلفات انسانی که اخیراً در برخی کشورها از جمله هندوستان شاهد نمونه‌هایی از آن بودیم را خطرناک توصیف کرد و افزود: گرم شدن آب اقیانوس‌ها و شرایط اقلیمی و آلودگی منابع آب، خاک و هوا می‌تواند از جمله دلایل این تلفات باشد.

وی، نابودی منابع آب، خاک، جنگل، هوا و آلودگی محیط زیست در جهان به ویژه ایران را به دلیل تعرّض نابجا و کنترل نشده بسیار خطرناک خواند و تصریح کرد: این منابع متعلق به نسل امروز و فرداهای کشور است.

هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد با دقت و همکاری جدی اعضای مجمع و تصویب سیاست‌های کلی محیط زیست، بتوانیم اقدام مؤثری برای کاهش و کنترل آثار مخرّب زیست محیطی انجام دهیم.

کد خبر 299302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha