محمد باریکانی: دفتر سازمان ملل در تهران اعلام کرد که هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، از کمپین مردمی MustSeeIran# حمایت می‌کند.

گردشگری-ایران

براساس آنچه در سايت سازمان ملل و به 2زبان فارسي و انگليسي منتشر شده است، كمپين مردمي با هشتگ ايران را MustSeeIran# توانسته است با نمايش جاذبه‌هاي توريستي، فرهنگي و سنت‌هاي ايران تصوير غلط از ايران را تغيير بدهد. براساس آنچه سازمان ملل منتشر كرده است، «اين كمپين تلاش دارد با تغيير تصورات غلط راجع به ايران تصويري واقعي به نمايش بگذارد.»

آنطور كه سازمان ملل اعلام كرده است: «علي عراقچي اين كمپين را در توييتر آغاز كرد و ايرانيان در فرصتي كوتاه از آغاز به‌كار اين كمپين در شبكه‌هاي اجتماعي تصاويري از مناظر تاريخي و طبيعي ايران را با اين هشتگ به اشتراك گذاشتند.»

سايت اطلاع‌رساني دفتر سازمان ملل در تهران اعلام كرده است: «بسياري از مقامات بين‌المللي و دولتي مانند سفيران كشورهاي خارجي در ايران و دكتر حسن روحاني، رئيس‌جمهور ايران نيز از اين كمپين با به اشتراك گذاشتن تصاويري از ايران و استفاده از اين هشتگ در شبكه‌هاي اجتماعي حمايت كرده‌اند.»

  • استقبال اروپايي‌ها از كمپين ايراني‌ها

حمايت سازمان ملل از هشتگ «ايران را بايد ديد» با عنوان MustSeeIran# در حالي صورت گرفته است كه هدايتگر اين هشتگ به همشهري مي‌گويد: در ايتاليا و اروپا نيز استقبال خوبي از اين كمپين مردمي رايگان براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران شده است. علي عراقچي مي‌گويد: رسانه‌هاي انگلستان براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران بارها از تصاوير منتشر شده در صفحه اينترنتي MustSeeIran# استفاده كرده‌اند.

به گفته او كمپين مردمي ايران را بايد ديد كه توانسته است براي مدت طولاني دوام بياورد توانست حدود يكصد ميليون بازديد‌كننده در يك‌ماه داشته باشد.

صفحات مربوط به كمپين بزرگ اينترنتي MustSeeIran# البته تنها منحصر به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران نيست بلكه اعضاي اين كمپين توانسته‌اند با انتشار تصاوير و توضيحات حتي به معرفي روستاهاي زيبا و ناشناخته در نقاط مختلف كشور بپردازند.

وي مي‌گويد: كمپين ايران را بايد ديد، با شبكه‌سازي از افراد بومي و محلي توانسته است به زبان‌هاي مختلف و زنده دنيا به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري كمتر ديده شده شهرها و روستاهاي كشور بپردازد. گري لوييس هماهنگ‌كننده مقيم سازمان ملل در تهران نيز به يكي از بخش‌هاي خبري تلويزيون گفته است كه او هم هوادار كمپين مردمي MustSeeIran# و از دنبال‌كنندگان اين كمپين است.

جــــالب آنكه هماهنــــگ‌كننده سازمان ملل در تهران گفته است كه اين كمپين ديد او را به ايران عوض كرده و از مردم جهان دعوت مي‌كند با ديدار از اين كمپين اينترنتي به ايران سفر كنند. خبرنگار روزنامه ريپابليكا در ايتاليا نيز در مطلبي به استقبال مردم ايتاليا از كمپين بزرگ ايراني با هشتگ ايران را بايد ديد خبر داده است.

  • 100ميليون بازديدكننده اينترنتي

هدايت‌كننده اين كمپين به همشهري مي‌گويد: حدود 300هزار تصوير در اينستاگرام از جاذبه‌هاي گردشگري ايران در اين كمپين وجود دارد و بيش از 50 حساب كاربري استاني و شهرهاي كوچك و بزرگ در حال ارائه تصوير زيباي ايران به جهان هستند.

به گفته عراقچي صفحات مربوط به كمپين مردمي MustSeeIran# در اينترنت از آن جهت با استقبال زياد مواجه شده است كه علاوه بر ارائه تصوير متفاوت از ايران، مخاطبان صفحات در هر نقطه از جهان مي‌توانند سؤالات خود در ارتباط با اينكه به كدام نقطه از كشور سفر كنند و چه سوغاتي بخرند و حتي كجا اقامت كنند را از يكديگر بپرسند.

وي با تأكيد بر مردمي بودن هشتگ اينترنتي ايران را بايد ديد گفت: اين كمپين مستقل، مردمي و غيرسياسي است كه نياز به بودجه ندارد و همه كارهاي آن توسط بازديدكنندگان و مردم ايران انجام مي‌شود. وي با اشاره به فعاليت هشتگ MustSeeIran به 10زبان رسمي سازمان ملل گفت: هشتگ ايران را بايد ديد به‌زودي به يك مرجع تبديل مي‌شود تا علاقه‌مندان سفر به ايران به زبان خودشان بتوانند راجع به تاريخ و فرهنگ و آداب و رسوم و جاذبه‌هاي گردشگري و غذا و حتي ملاحظات مذهبي ايران آگاه شوند.

وي البته به كارشكني برخي رسانه‌هاي عربي كشورهاي حاشيه خليج‌فارس براي مقابله با اين هشتگ ايراني اشاره كرد و افزود: برخي گروه‌ها و رسانه‌هاي عربي كشورهاي حاشيه خليج‌فارس علاقه‌اي به ديده شدن چهره زيباي ايران ندارند و تلاش مي‌كنند تصاوير سياه از ايران مخابره كنند. ما نيز از اعضاي كمپين مي‌خواهيم در يك سونامي اينترنتي موتورهاي جست‌وجوگر را با زيبايي‌هاي ايران گلباران كنند.

کد خبر 299373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha