دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همزمان با آغاز تازه‌ترین دوره قدیمی‌ترین رقابت‌های دنیای حرفه‌ای تنیس در لندن، سری به دنیای فیلم و سینما می‌زنیم تا بدانیم سینماگران چگونه به ورزش جذاب تنیس به‌ویژه جایزه بزرگ ویمبلدون پرداخته‌اند؛ بازی‌هایی که پس از مسابقات آزاد استرالیا و رولان گاروس فرانسه سومین رقابت موسوم به گرند اسلم در هر سال میلادی به شمار می‌رود و امسال دوره ۱۲۹آن برگزار می‌شود.

سینما جهان

چهارمين رقابت معتبر تنيس هم آزاد آمريكاست كه اواخر تابستان برگزار مي‌شود. به گزارش همشهري، شايد قديمي‌ترين رويكرد سينماگران مشهور جهان را به ورزش تنيس بتوان در «غريبه‌ها در قطار» آلفرد هيچكاك ديد؛ درامي جنايي و دلهره‌آور به شيوه آشناي فيلمساز بريتانيايي كه داستان آن درباره آشنايي و همكاري 2غريبه در يك قطار براي رخ دادن جنايت است. نكته فيلم اين است كه يكي از غريبه‌ها بازيكن تنيس است. «امتياز نهايي Match Point» وودي آلن هم ديگر فيلم مهم دنياي تنيس حرفه‌اي است.

فيلمساز سرشناس آمريكايي كه سال‌ها فقط در نيويورك و اطراف آن فيلم مي‌ساخت و زندگي مي‌كرد، با ورود به اروپا سراغ يك موضوع ورزشي رفت و امتياز نهايي را سال 2005با حضور جاناتان ريس ميرز و اسكارلت جوهانسن در لندن ساخت. فيلم داستان يك تنيسور بازنشسته اهل ايرلند است كه براي گذران زندگي خود وارد عرصه مربيگري مي‌شود. آلن با امتياز نهايي علاوه بر اينكه نامزد دريافت جايزه اسكار بهترين فيلمنامه شد، يك ركورد شخصي هم در كارنامه خود ثبت كرد و فيلم 124دقيقه‌اي او در كمال شگفتي 85ميليون دلار در سراسر جهان فروخت.

ضمن اينكه راه را براي ادامه فعاليت آلن در اروپا هموار كرد. «ويمبلدون» ريچارد لانكراين هم همانگونه كه از نامش پيداست، مستقيم به ورزش تنيس و رقابت‌هاي معتبر تنيس مي‌پردازد. اين فيلم 98دقيقه‌اي محصول 2004بريتانيا و داستان يك تنيسور حرفه‌اي ناكام است كه قصد دارد براي آخرين بار در مسابقات ويمبلدون شركت كند. آشنايي او با يك تنيسور زن باعث تحول در زندگي مرد مي‌شود. آنها هر دو به نيمه‌نهايي رقابت‌ها مي‌رسند اما... پل بتاني و كرستن دانست نقش‌هاي اصلي ويمبلدون را ايفا كرده‌اند؛ فيلمي كه با بودجه 31ميليون دلاري ساخته شد و در دنيا حدود 42ميليون دلار فروخت.

کد خبر 299581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha