همشهری‌آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اینکه برخی افراد مدعی هستند شهرداری تهران اقدام به تخریب بناهای تاریخی در محله عودلاجان تهران می کند، گفت: همه بناهای واقع شده در بافت فرسوده پایتخت، ارزش میراث فرهنگی ندارند.

احمد مسجد جامعی

احمد مسجد جامعی در گفت وگو با خبرنگار تهران سما، با تاکید بر اینکه بسیاری از افرادی که دغدغه نگهداری از بافت فرسوده محله عودلاجان را دارند، شناخت درست و دقیقی از محدوده این محله سنتی تهران ندارند، تصریح کرد: اگر افرادی مدعی هستند که شماری از بناهای واقع در محله عودلاجان ارزش داشته اما تخریب شده اند، بهتر است آدرس کنونی این بناها را اعلام کنند.

وی ادامه داد: از این جهت می گویم آدرس امروز این بناها را اعلام کنند، چراکه تهران را به خوبی می شناسم و می دانم بسیاری از بناهایی که ادعا می شود در محله عودلاجان ارزش میراث فرهنگی داشته و تخریب شده اند، از پایه و اساس در محله عودلاجان قرار نداشته اند.

این عضو شورای چهارم با یادآوری اینکه بناهای ارزشمندی که دارای بافت تاریخی هستند باید از بناهای فرسوده تفکیک شوند، متذکر شد: همه بناهای ساختمانی فرسوده ارزش میراث فرهنگی ندارند حتی اگر قدمتی بیش از یک قرن نیز داشته باشند.

مسجد جامعی شاخص های مختلفی را ملاک شناسایی بناهای ارزشمند و تاریخی دانست و افزود: اگر بافت فرسوده به موقع تخریب نشود، می تواند جان تک تک شهروندان را تهدید و برای همسایگان خطرات مالی و جانی در پی داشته باشد.

وی یکی از مهم ترین اقداماتی که می تواند منجر به حذف بافت فرسوده در دل محلات قدیم تهران شود را ایجاد انگیزه و مشارکت شهروندان با ارائه بسته های تشویقی نوسازی دانست و یادآور شد: درست است که بافت های فرسوده دچار مشکلات زیادی هستند، اما این بدین معنا نیست که در بافت فرسوده زندگی و معیشت شهروندان نیز دچار فرسودگی شده است.

این عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تصریح کرد: از همین رو معتقدم با ایجاد و جلب مشارکت های شهروندی می توانیم در مسیر حذف بافت فرسوده و نوسازی شهر تهران گام های موثری برداریم، ضمن آنکه بناهایی که ارزش تاریخی و تبدیل شدن به میراث فرهنگی دارند نیز در همین راستا حفظ و صیانت شوند.

کد خبر 299611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha