سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

مصطفی کارخانه: بازی با لهستان روز ملی‌پوشان والیبال نبود. بچه‌ها شتابزده بودند و آمار خطای آنها بالا بود.

مصطفی کارخانه

 ما با آگاهي كامل وارد زمين شديم، مي‌دانستيم كه براي صعود از اين گروه بايد لهستان را شكست دهيم. ست اول را هم خوب شروع كرديم، بچه‌ها با انگيزه بودند و برنده اين ست هم شدند. نكته اينجا بود كه لهستاني‌ها بعد از اين ست خودشان را نباختند و با اينكه ما بايد خودمان را به آب و آتش مي‌زديم تا در ست‌هاي بعدي هم پيروز شويم، اين اتفاق نيفتاد. همانطور كه در بردها همه نقش دارند در باخت‌ها نيز همه سهيم هستند.

بازي با لهستان را هم ما باختيم، اما نبايد فراموش كرد كه تيم ملي به قهرمان جهان باخت. لهستان تيم كوچكي نيست و ما بايد اين را قبول كنيم. توقعات از تيم ملي واليبال بالا رفته و واقعيت اين است كه تازه متوجه شديم در گروه بدي قرار گرفتيم. آمريكا، لهستان و روسيه تيم‌هاي بزرگي هستند و الان مي‌فهميم كه براي صعود از گروه دوم ليگ جهاني چقدر بايد سختي كشيد.

قدرتي‌زن‌هاي تيم ملي در بازي دوم با لهستان عملكرد خوبي نداشتند. در عوض هر گاه سرعتي‌زن‌ها اقدام كردند، تيم نتيجه گرفت. به‌نظر من، مي‌توانستيم بيشتر از سرعتي‌زن‌هاي خود استفاده كنيم، چون نتيجه مي‌گرفتيم. به‌خصوص كه همه‌‌چيز دست خودمان بود و با برد مقابل لهستان مي‌توانستيم سرنوشت صعود از گروه را به آمريكا و لهستان ندهيم. مهم اين بود كه تيم ملي پيروز شود و حالا اين اتفاق نيفتاده است. ما شانس زيادي كه داشتيم را از دست داديم و حالا شانس كمي براي صعود داريم.

معتقدم در شرايط فعلي جمع كردن تيم اهميت بسياري دارد و بايد مربيان تيم ملي بتوانند تيم را براي 2بازي با روسيه آماده كنند. اين درست است كه كار براي صعود سخت شده، اما به‌نظر من، ما نبايد به بازي آمريكا و لهستان نگاه كنيم. ما بايد تمام تلاش خود را انجام دهيم تا 2پيروزي مقابل روسيه به‌دست بياوريم و بعد بازي 2تيم گروه را بررسي كنيم. من بر اين باورم كه تيم ملي بايد هر طور شده با پيروزي، مرحله مقدماتي ليگ جهاني را به پايان ببرد، حتي اگر از صعود بازبماند. اگر تيم ملي ليگ جهاني را بد شروع كرد، شرايط اين را دارد كه بازي‌ها را خوب به پايان ببرد. البته ليگ جهاني امسال درس خوبي براي بازيكنان و مربيان تيم ملي است. اينكه تيم ملي بايد در دور رفت بازي‌ها حداقل امتيازات را كسب مي‌كرد و حالا با خيالي آسوده به صعود فكر مي‌كرد. با همه اينها، دوباره يك تجربه ديگر به تجربه اعضاي تيم ملي در ليگ جهاني اضافه شد. بهتر است براي حضور در ليگ جهاني سال‌هاي آينده ضعف‌ها را برطرف كنيم و بتوانيم جايگاهي كه در ليگ جهاني كسب كرديم را حفظ كنيم.

کد خبر 299627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha