سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

محمود مولایی: همه‌‌چیز با پایان فصل شروع شد. با تغییرات کادرفنی استقلال و جدایی امیر قلعه‌نویی که سرانجام بازگشت مهدی رحمتی را به همراه داشت، حالا مهدی رحمتی است و دروازه استقلال.

مهدی رحمتی

در حالي كه پس از يك سال دوري از جمع آبي‌ها و در شرايطي كه وضعيت مناسبي نداشت، همه‌‌چيز به نفع اين دروازه‌بان تمام شد. 2فصل پيش اختلاف قلعه‌نويي و رحمتي به جايي رسيد كه دروازه‌بان استقلال قبل از شروع فصل چهاردهم ليگ برتر راهي به جز جدايي نداشت. رحمتي بلافاصله به پيكان رفت و به اتفاق نصرتي، دقيقي، جمشيديان، ساموئل و... تيمي پُرستاره شدند تا با قدرت در ليگ برتر حضور يابند. پيكان اما با ستاره‌هايش تيمي ضعيف بود، حتي با دروازه‌بان سابق تيم ملي. رحمتي سعي داشت به استقلالي‌ها ثابت كند كه همچنان بهترين است، به‌خصوص دروازه استقلال در ليگ چهاردهم دروازه‌بان مطمئني نداشت و محسن فروزان متزلزل بود. در مقابل نمايش مهدي رحمتي در پيكان به چشم نيامد و اين تيم در پايان ليگ برتر يكي از تيم‌هاي سقوط‌كننده لقب گرفت تا اين دروازه‌بان فصل ناموفقي را سپري كند. در استقلال نيز وضعيت مناسب نبود و خبرهاي بسياري مبني بر بركناري امير قلعه‌نويي به‌نظر مي‌رسيد تنها اميدواري رحمتي است. چه تغييرات در كادرفني استقلال مي‌توانست او را به اين تيم برساند و با حضور پرويز مظلومي شرايط كاملا مهياي بازگشت اين دروازه‌بان شد. سرمربي جديد استقلال در نخستين صحبت‌هايش در قامت مربيگري استقلال از جذب چند بازيكن سابق اين تيم خبر داد كه مهدي رحمتي در صدر اين بازيكنان قرار داشت. برخلاف آندرانيك تيموريان و جواد نكونام اين دروازه‌بان پيشنهاد استقلال را پذيرفت تا خيلي زود به استقلال بازگردد.

بازگشت مهدي رحمتي به استقلال تقابل او با يك يا هر دو دروازه‌بان فصل گذشته اين تيم را به همراه دارد. وحيد طالب‌لو و محسن فروزان هيچ‌يك حاضر به جدايي از استقلال نيستند و پرويز مظلومي تنها يكي از اين دو دروازه‌بان را مي‌خواهد. ماندن فروزان حساسيت‌برانگيز نيست، درحالي‌كه تقابل رحمتي و طالب‌لو چالش‌برانگيز است. اختلاف اين دو از زماني شروع شد كه رحمتي با استقلال قرارداد بست و طالب‌لو مجبور به ترك استقلال شد. رحمتي معتقد است كه باعث جدايي اين دروازه‌بان نشده، اما طالب‌لو چنين نظري ندارد. فصل قبل با ضعف فروزان در استقلال قلعه‌نويي توانست طالب‌لو را به اين تيم بياورد. سرمربي وقت استقلال حتي در هفته بيستم ليگ چهاردهم طالب‌لو را درون دروازه استقلال قرار داد تا با مهدي رحمتي درون دروازه پيكان رقابت كند. خيلي‌ها معتقد بودند كه قلعه‌نويي به عمد چنين تصميمي گرفته است. آن بازي 2گل در دقايق پاياني داشت، اولي گل دقيقي كه مردود اعلام شد، دومي گلي بود كه شهباززاده زد تا رقابت دروازه‌بان‌ها با پيروزي طالب‌لو به پايان برسد. اكنون رحمتي دروازه‌بان شماره يك مظلومي است و طالب‌لو به خوبي مي‌داند كه رفتنش از استقلال ممكن است سرنوشتي مانند حضور رحمتي در پيكان داشته باشد.

  • از دست رفتن جام جهاني

مهدي رحمتي 2فصل پيش و قبل از اينكه استقلال را از دست بدهد، تيم ملي را از دست داده بود. او كه بعد از اسطوره‌اي چون احمدرضا عابدزاده، بهترين دروازه‌بان فوتبال ايران بوده، مرد شماره يك كارلوس كي‌روش هم بود. انتخاب كي‌روش از همان ابتدا رحمتي بود و به همين دليل در مقدماتي جام جهاني 2014برزيل در تركيب اصلي قرار مي‌گرفت.

او اما بعد از پيش آمدن بحث حضور دانيال داوري احساس خطر كرد و با توجه به شرايط آن روزهاي تيم ملي كه براي صعود اميدواركننده نبود، از تيم ملي كناره‌گيري كرد و گفت كه مي‌خواهد براي مدتي از تيم ملي خداحافظي كند و همين موضوع سبب شد كه تيم ملي را حداقل تا زمان مربيگري كي‌روش از دست بدهد. پس از آن تيم ملي به جام جهاني صعود كرد و رحمتي پشيمان از اتفاقات گذشته حتي در برنامه تلويزيوني گريه كرد، اما مسافر برزيل نشد. ادامه همكاري كي‌روش با تيم ملي به‌طور كلي روزنه‌اي براي بازگشت رحمتي به تيم ملي بازنگذاشت اما تنها راه بازگشت اين دروازه‌بان به سطح اول فوتبال ايران حضور در استقلال بود.

کد خبر 299628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha