همشهری آنلاین: معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: دولت به تازگی حدود ۱۸۰ دستگاه خودروی خاموش کردن آتش برای حفاظت و پیشگیری از آتش‌سوزی در رویشگاه‌های خزری و زاگرس در اختیار این سازمان قرار داده است.

اختصاص ۱۸۰ خودرو برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها

به گزارش ايرنا، بهزاد انگورج روز دوشنبه گفت: سهم استان‌های شمالی برای بهره‌مندی از این ناوگان حمل و نقل، بسیار قابل توجه بوده است که به زودی در اختیار معاونت امور جنگل‌ها قرار خواهد گرفت.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نشست "بررسی وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور" با حضور معاون اول رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: در این نشست علاوه بر بررسی آسیب‌شناسی عوامل تهدیدکننده جنگل‌ها از جمله آتش‌سوزی تصمیم‌های خوبی نیز در این حوزه اتخاذ شد.

انگورج، افزود: در این نشست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری از اعتبارات خوب دولت با هدف حفاظت از جنگل‌های کشور خبر داد و اعلام کرد که به زودی این مصوبه‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات لازم سعی می‌شود در 6 نقطه از مناطق مختلف کشور که برخوردار از رویشگاه‌های خزری و زاگرسی هستند، سایت پروازی برای فراز و فرود بالگرد جهت مهار آتش تعبیه شود.

وی در ادامه با اشاره به گرمای بی‌سابقه و بروز حوادث غیرمترقبه نظیر آتش‌سوزی در جنگل‌ها از گردشگران و مسافرانی که قصد گذراندن اوقاتی از شبانه‌روز را در این عرصه دارند، خواست تا نکات ایمنی را با هدف پیشگیری از آتش‌سوزی رعایت کنند.

جنگل‌های هیرکانی با 1.9 میلیون هکتار وسعت از آستارا در شمال استان گیلان تا گلی داغ در شرق استان گلستان امتداد دارد.

معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در چالوس واقع است.

کد خبر 299640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha